شناسهٔ خبر: 40646 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره):

بهره‌برداری از ترمینال سلام تا پایان سال جاری/ افزایش گیت‌های بازرسی با حذف سالن VIP

محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) با رد توقف عملیات ساخت ترمینال سلام، گفت: با حذف ساخت سالن اختصاصی -VIP- این ترمینال، تعداد گیت های ترمینال سلام فرودگاه امام از ۲۸ به ۵۰ گیت بازرسی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمود نویدی ضمن رد توقف عملیات ساخت ترمینال سلام اظهار داشت: با حذف ساخت سالن اختصاصی -VIP- این ترمینال، تعداد گیت های ترمینال سلام فرودگاه امام از ۲۸ به ۵۰ گیت بازرسی افزایش یافت.  همچنین روند ساخت ترمینال سلام توسط پیمانکار آن ادامه دارد و امیدواریم طبق قراردادی که منعقد شده تا پایان امسال این ترمینال مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآورشد: در طراحی اولیه این ترمینال یک سالن VIP در نظر گرفته شده بود، اما برای افزایش ظرفیت جابجایی مسافران در این ترمینال بخصوص در ایام حج با مذاکراتی که با پیمانکار برگزار شد، این سالن از نقشه فنی آن حذف شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) اظهارداشت: هرچند که تغییرات فنی ممکن است زمان اتمام پروژه ها را به تاخیر بیاندازد، اما همه در تلاش هستند عملیات اجرایی این ترمینال تا پایان امسال به پایان برسد.

به گزارش ایرنا، با حذف سالن VIP ظرفیت پذیرش و اعزام ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی ( ره ) سالیانه به ۴.۵ تا پنج میلیون مسافر در سال افزایش می یابد.

پیش از این محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان درباره آخرین وضعیت ساخت ترمینال سلام فرودگاه امام ( ره ) اعلام کرد: در ابتدا یکی از شرکت‌های بنیاد در احداث این ترمینال به عنوان یک پیمانکار حضور داشت، اما با توجه به این که وزارت راه و شهرسازی کمبود اعتبار داشت از بنیاد مستضعفان خواستند تا تامین مالی نیز در این ترمینال داشته باشد. ما با این هدف که گره مشکلات باز شود وارد شدیم و قرارداد در دی ماه سال ۱۳۹۵ به امضا رسید.

وی با بیان این‌ که کارگاه این ترمینال به عنوان بزرگترین کارگاه ملی با رکوردشکنی جزئیات فنی اجرایی، کاملا فعال است، افزود: این نکاتی که بعضا در فضای مجازی و رسانه‌ها بیان می‌شود که بنیاد مستضعفان کار را متوقف کرده به هیچ عنوان صحت ندارد. ما از همان ابتدا اعلام کردیم که این پروژه را به عنوان یک پروژه ملی مهم با اتکاء به توان داخلی و در راستای اقتصاد مقاومتی، تکمیل خواهیم کرد و برنامه زمان بندی آن نیز یک سال تعیین شده است، اما چندی قبل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که شاید بر اساس آخرین مطالعات مشاور طرح، قصد ایجاد تغییراتی در طرح مصوب قبلی در جهت بالا بردن ظرفیت ترمینال سلام داشته باشد که اگر نظر قطعی آنها بر این تغییر باشد مدت زمان ساخت و هزینه آن افزایش می‌یابد.

سعیدی ‌کیا افزود: در حال حاضر ترمینال سلام پیشرفتی ۵۳ درصدی را به ثبت رسانده و کار طبق برنامه ادامه دارد.

نظر شما