شناسهٔ خبر: 40673 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در چهارمین جلسه کمسیون اجرایی ایمنی راههای استان گیلان مطرح شد:

نصب و راه اندازی ۳۷ دستگاه دوربین ثبت سرعت در محورهای گیلان/ اقدامات جدی برای کاهش تصادفات جاده‌ای استان

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به فوریت کاهش تلفات جاده ای اشاره کرد و گفت: بالا بردن ایمنی راهها از الویت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، چهارمین جلسه کمسیون اجرایی ایمنی راههای استان گیلان در سال جاری به منظور، ایمن‌سازی محورهای ارتباطی و پیگیری مصوبات جلسه قبل، برگزار شد.

مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه با بیان اینکه آموزش از ارکان مهم در جهت کاهش تلفات و تصادفات جاده ای می باشد افزود: باید کتابهای آموزشی در راستای ایمنی و ترافیک تدوین و چاپ گردد و آموزش باید ابتدا  از کودکان و مدارس آغاز تا در کل جامعه نهادینه شود.

وی اضافه کرد: در این راستا در بیش از ۶۵۰  روستا که مدارس آن در حاشیه جاده ها واقع شده است توسط اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای برای آموزش برنامه ریزی و اجرائی  شده است که از همکاران این اداره کل به جهت ارتقا سطح آموزشی این عزیزان تشکر می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اعلام کرد: اولین کنفرانس ملی مهندسی راه و ترابری پیرامون موضوعات، برنامه ریزی حمل و نقل شهرسازی، زیرساخت های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی، سیستم های حمل و نقل هوشمند، مهندسی ترافیک و ایمنی ترافیک  با همکاری دانشگاه گیلان و سایر دانشگاه های کشور در شهریور سالجاری برگزار می گردد و کلیه اعضای این کارگروه در این کنفرانس مشارکت جدی داشته باشند.

در ادامه جلسه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان  به فوریت کاهش تلفات جاده ای اشاره کرد و گفت : بالا بردن ایمنی راهها از الویت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و ارتقا راههای مواصلاتی اصلی، من جمله بازکیاگوراب – سیاهکل، فومن – سراوان و انزلی رضوانشهر به یاری خداوند متعال احداث این محور ها آغاز  و نقس بسزایی در کاهش تلفات و تصادفات جاده ای ایفاد می نماید.

وی گفت: انشا ا... تمامی تلاش ها نتیجه بخش باشد و با پیگیری مصوبات این جلسات بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا هرگز شاهد حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده‌های استان نباشیم.

سرهنگ صفاری جانشین فرمانده پلیس راه استان گیلان افزود: از مجموع ۲۱۵۲ فقره تصادف جاده ای  وقوع پیوسته در سه ماهه اول سال ۹۶، ۱۱۰ فقره تصادفات منجر به فوت شد وبا  ۱۳۱ نفر متوفی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک نفر رشد داشتیم.

وی با تشریح بیشترین علت تصادفات در سه ماه اول سال ۹۶ اعم از فوتی و جرحی اعلام کرد : عدم توجه به جلو به میزان  ۲۹ درصد، انحراف به چپ ۱۸ درصد  و تخطی از سرعت هم ۱۸ درصد به ترتیب بیشترین عامل عمده  تصادفات در این مدت بوده است.

سرهنگ صفاری افزود : محور رشت – لنگرود با ۹۷ تصادف جرحی و ۱۷ نفر متوفی رتبه اول محور پرتصادف استان در ۳ ماه اول سال ۹۶ است و محور رشت-انزلی با ۳۲ فقره تصادف و ۶ نفر متوفی در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: بیشترین تلفات جاده ای به ترتیب در شهرستانهای سیاهکل، انزلی، آستارا و رضوانشهر به وقوع پیوسته است که انتظار می رود از طریق شورای ترافیک شهرستانهای مذکور نسبت به این مهم در جهت کاهش تصادفات، به طور جدی اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما