شناسهٔ خبر: 40722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

۹۵۷۴ نفر از اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان پروانه اشتغال به کار دارند

رضا علی نیا مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان اعلام کرد: ۹۵۷۴ نفر از اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان پروانه اشتغال به کار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، رضا علی‌نیا مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به عضویت ۲۰۷۱۵ نفر در سازمان نظام‌مهندسی استان طبق آخرین آمار گفت: که از این تعداد ۳۲۲۸ مهندس معمار، ۱۱۱ مهندس شهرسازی، ۱۰۰۸۴ مهندس عمران؛ ۲۴۶۹ مهندس مکانیک، ۴۲۲۹ مهندس برق، ۵۸۱ مهندس نقشه‌بردار و ۱۳ نفر مهندس ترافیک هستند که تعداد ۹۵۷۴ نفر از این مهندسین دارای پروانه اشتغال به کار هستند.

علی‌نیا ادامه داد: پروانه اشتغال به کار مهندسی یک مدرک حرفه‌ای در خصوص احراز صلاحیت در بخش طراحی، نظارت و یا اجرا و ارتقای کیفیت ساختمان بوده و از این طریق، کار اجرای ساختمان صرفاً توسط عوامل حرفه‌ای انجام و از مداخله عوامل غیرحرفه‌ای جلوگیری می‌شود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: پروانه‌های اشتغال به کار به مدت سه سال اعتبار دارند و در صورت داشتن شرایط، مجدداً تا سه سال تمدید خواهد شد.

نظر شما