شناسهٔ خبر: 40795 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس راه‌آهن دولتی ایتالیا عنوان کرد:

تاکید نخست وزیر و وزیر راه‌وترابری ایتالیا بر نهایی‌شدن همکاری‌های مشترک با ایران

رییس راه آهن ایتالیا رئیس راه‌آهن دولتی ایتالیا در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری با راه‌آهن ایران گفت: نخست‌وزیر و وزیر راه و ترابری ایتالیا مشتاقانه تأکید داشتند تفاهم‌نامه و اقدامات نهایی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رناتومازونچینی رئیس راه‌آهن دولتی ایتالیا در مراسم امضا تفاهم‌نامه ریلی میان راه‌آهن‌های ایران و ایتالیا اظهار داشت: راه‌آهن ایتالیا به‌عنوان بهترین شرکت اروپایی ازنظر درآمدزایی و خدمات شناخته شد و به‌قدری درآمد  این شرکت بالا بود که بنا به درخواست وزیر راه و ترابری  ایتالیا  مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو به بخش‌های دیگر کمک شد.

وی افزود: سرمایه گذاری دولت ایتالیا در حمل‌ونقل ریلی ادامه دارد به طوری که شب گذشته، کمیسیون میان وزارتخانه‌ای  ایتالیا برای یکی دیگر از خطوط تندرو به ارزش ۲ میلیارد یورو برای ۸۰ کیلومتر بین میلان تا ونیز اختصاص داد.

رئیس راه‌آهن دولتی ایتالیا با بیان اینکه بالاترین میزان سرمایه‌گذاری در عرصه ترابری در زمینه راه‌آهن صورت می‌گیرد گفت: بسیاری از کشورها گام‌های استواری در راستای خطوط تندرو با سرعت حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته‌شده است.

  رناتومازونچینی در ادامه بیان داشت: توسعه راه‌آهن موجب اشتغال‌زایی، پیشرفت و توسعه را در پی دارد، لذا اطمینان دارم که گام‌های برداشته‌شده از سوی دولت و مجلس ایران در جهت درست برداشته‌شده است.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین شبکه ریلی در اروپا واقع شده است و اروپا ۸۰۰ میلیارد یورو برای توسعه خطوط ریلی به‌ویژه خطوط تندرو اختصاص داده است.

این مقام مسئول در کشور ایتالیا خاطرنشان کرد:  نخست‌وزیر و وزیر راه و ترابری ایتالیا مشتاقانه تأکید داشتند تفاهم‌نامه و اقدامات نهایی شود.

رئیس راه‌آهن دولتی ایتالیا با اشاره سفر هیئت اقتصادی، بانک مرکزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری به ایران یادآور شد: در این نشست مقرر شد طی یک ماه آینده چارچوب همکاری‌ها ظرف یک ماه اعلام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما