شناسهٔ خبر: 40804 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

راشدی اعلام کرد:

هفته‌ای دو قطار از همدان به مشهد مقدس حرکت می‌کند

سیدمحمد راشدی رئیس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به آغاز سیر قطارهای این شرکت از همدان به مشهد گفت: طبق برنامه شرکت رجا تا پنجم آبان ماه پیش رو هر هفته حرکت دو قطار را از همدان به مشهد مقدس و بالعکس برنامه ریزی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد راشدی گفت: خوشبختانه در دومین روز هفته تامین اجتماعی شاهد سیر اولین قطارعصر سه شنبه از همدان به مشهد بودیم و به تدریج شرکت رجا در نظر دارد قطارهای بیشتری را در این مسیر خدمت رسانی کند.

وی اظهارکرد: هرچند که افزایش سفر در این مسیر ریلی بستگی به استقبال مسافران دارد، اما با تلاش دست اندرکاران راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت رجا درصدیم که سیر قطارهای مسافری در این مسیر را افزایش دهیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا بیان کرد: در روز راه اندازی این قطار( ۲۰ تیرماه ۹۶)، جمعی از خبرنگاران و خانواده محترم شهدا به عنوان نخستین مسافران این قطار با واگن های ۴ نفره سفر خود را از همدان به مشهد مقدس آغاز کردند.

راشدی در خصوص نوع واگن های در نظر گرفته شده برای این مسیر و نحوه فروش بلیت گفت: نوع این واگن ها چهار تخته درجه یک (پلور سبز) بوده و فروش بلیت برای عموم مردم در این مسیر به زودی از طریق کلیه کانال های فروش شرکت رجا انجام خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره شرکت رجا همچنین خاطر نشان کرد: برای اینکه هموطنان گرامی از تسهیلات و تخفیف دوره یی و لحظه ای برای سفر با قطارهای مختلف شرکت رجا بهره مند شود، این شرکت اقدام به راه اندازی سامانه اطلاع رسانی 'سفر ارزان' بر روی شبکه تلگرامی به نشانی @safararzan۱۵۳۹ کرده است و متقاضیان می توانند با عضویت در این سامانه از آخرین تخفیف های قطارهای رجا مطلع شوند.

راشدی افزود: سامانه ارتباط با مشتریان و فروش بلیت شرکت رجا نیز با شماره ۱۵۳۹ درسراسر کشور پاسخ گوی مسافران گرامی خواهد بود.

طرح راه آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر در دولت یازدهم به بهره برداری رسید و این خط آهن در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، و همدان عبور می کند. خط ریلی همدان تهران دارای ۳۵ پل به طول یک هزار و ۶۴۰ متر است و این مسیر ریلی به صورت یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر (km/h) برای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.

نظر شما