شناسهٔ خبر: 40809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری گلستان اعلام کرد:

روسازی راه‌های استان گلستان با حدود ۲۷ هزار تن آسفالت

عادل مصدقی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان اعلام کرد: در سه‌ماهه اول سال ۹۶ حدود ۲۷ هزار تن آسفالت گرم جهت روسازی ۳۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، عادل مصدقی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل گفت: از این میزان آسفالت، ۱۶ هزار تن برای روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر از راه‌هایی همچون سه‌راهی یساقی، محور بندر ترکمن- آق‌قلا و محور گرگان- شاهرود (توسکستان) استفاده شد.

به گفته وی، همچنین ۳۸۰۰ تن برای لکه‌گیری هندسی حدود ۳۰ هزار مترمربع از محورهای جنگل گلستان به گالیکش، محور آزادشهر-خوش ییلاق، محور بندر ترکمن- آق‌قلا، سه‌راهی یساقی-بندر ترکمن و ۶۸۰۰ تن برای آسفالت رگلاژی و هموارسازی نقاط مضمحل و دارای ترک ۱۸ کیلومتر از محورهای بندر ترکمن به بندرگز، محور گرگان- شاهرود (توسکستان)، محور بندر ترکمن- آق‌قلا و محور گنبد- اینچه برون به کار رفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان، اعتبار هزینه شده برای این عملیات را ۲۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال و از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد.

مصدقی افزود: حفظ و حراست از سرمایه‌گذاری‌های کلان گذشته، تسهیل در عبور و مرور کاربران جاده‌ای، کاهش زمان سفر و کاهش هزینه‌ها و کاهش استهلاک وسایل نقلیه و افزایش طول عمر جاده‌های استان، هدف از اجرای این عملیات بوده است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های پیمانکاران آسفالت هم‌اکنون در چند محور استان فعال هستند، اضافه کرد: اجرای این عملیات تا پایان سال جاری و به طور مداوم در سایر محورهای استان ادامه دارد.

طول راه‌های استحفاظی استان گلستان بالغ بر ۵ هزار کیلومتر می‌شود.

نظر شما