شناسهٔ خبر: 4093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نورزاد خبر داد:

راه‌اندازی قطعه اول و سوم باند دوم جاده بستان آباد-سراب تا شهریور ۹۴

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قطعه اول و سوم پروژه بزرگراه بستان آباد – سراب تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان آذربايجان شرقي، علی نورزاد در بازدید از روند عملیات اجرایی این پروژه با بیان اینکه این طرح بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت : برای اجرای طرح ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر لازم است.

وی با اشاره به اهمیت این راه و اتصال آن به استان های شمالی و شمال غرب کشور افزود : با اتمام این طرح علاوه بر صرفه جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی در سوخت، از زمان مسافرت و آمار تصادفات جاده ای کاسته خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های کاری در فصل گرما افزود: ساخت ابینه‌های فنی و آسفالت‌ریزی نباید به فصل تعطیلی کار و زمان سرما موکول شود.

نورزاد همچنین با اشاره به اینکه قطعه دوم این پروژه کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تملیک و تسهیل اراضی این قطعه و اخذ موافقت آن باید هرچه سریعتر انجام پذیرد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با انتقاد از روند کند عملیات اجرایی این پروژه گفت: احداث این طرح از آذر ماه سال ۸۹ آغاز شده و طبق برنامه زمان بندی شده باید در مدت ۲۴ ماه به بهره برداری می رسید، اما متاسفانه با گذشت ۴ سال پیشرفت قابل قبولی ندارد.

داود گرشاسبی فرماندار شهرستان سراب نیز با بیان اینکه جاده فعلی سراب - بستان آباد جوابگوی حجم تردد خودروهای عبوری نیست، گفت: حجم ترافیک در این مسیر بالاست به طوری که در تعطیلات در ساعات اوج ترافیک در طول شبانه روز حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو از این راه تردد می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه این پروژه مهمترین طرح اجرایی در شهرستان است، درسال آینده از اعتبارات عمرانی درصد قابل توجهی به این پروژه تخصیص خواهیم داد.

اخلاقی مديركل راه وشهرسازي نيز ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام گرفته در اين پروژه گفت: باپيگيري‌هاي اين اداره كل وتخصيص به‌موقع اعتبار اميدواريم درموعد مقرر شاهد بهره برداري از اين پروژه باشيم احداث قطعه سوم به طول ۱۵ كيلومتر از طرف بستان آباد بعهده اين اداره كل و قطعه اول به طول ۲۷ كيلومتر و قطعه دوم به طول ۲۲كيلومتر از طرف سراب به عهده شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل كشور است./

نظر شما