شناسهٔ خبر: 4097 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

درخواست نفت‌ایر از سازمان هواپیمایی برای راه‌اندازی پرواز یزد - دبی/ ارائه پیشنهاد راه‌اندازی پروازهای یزد به زاهدان و چابهار

شرکت هواپیمایی نفت مدیرکل فرودگاه های یزد از ارائه درخواست شرکت هواپیمایی نفت به سازمان هواپیمایی کشوری برای راه‌اندازی پرواز یزد - دبی خبر داد و گفت: در صورتی که با برقراری این مسیر پروازی نشود شرکت نفت ایر در نظر دارد به طور موقت برای ایام نوروز مجوز پرواز در این مسیر را دریافت کند.

سعدالله وطنخواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: شرکت هواپیمایی نفت درخواست انجام یک پرواز برنامه‌ای در هفته برای مسیر یزد - دبی را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده است.

وی با بیان اینکه هنوز پاسخی از سازمان هواپیمایی کشوری برای موافقت یا عدم موافقت برای برقراری این پرواز دریافت نشده است افزود: تامین ناوگان یکی از موضوعات قابل بحث برای راه‌اندازی پرواز یزد - دبی است. البته در صورتی که سازمان هواپیمایی با انجام پرواز برنامه‌ای یزد - دبی موافقت نکند شرکت نفت ایر در نظر دارد به طور موقت برای ایام نوروز مجوز پرواز در این مسیر را دریافت کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه پروازهای حج و عتبات (نجف) از فرودگاه یزد انجام می‌شود، گفت: در بخش مسیرهای داخلی نیز پروازهای تهران به طور متوسط هفته ای ۳۰ پرواز، مشهد هفته ای ۱۱ پرواز، بندرعباس ۳ پرواز، اهواز و کیش هر کدام ۴ پرواز در هفته از این فرودگاه انجام می‌شود که پیشنهاد راه‌اندازی پروازهای زاهدان و چابهار را نیز به برخی ایرلاین‌ها ارائه دادیم اما هنوز پاسخ مثبتی وصول نشده است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه یزد از نظر زیرساخت پروازی هیچ مشکلی ندارد گفت: طول باند این فرودگاه ۴ کیلومتر و ۱۵۰ متر است و در حال حاضر هواپیماهای پهن پیکر بوئینگ ۷۴۷ در مسیر حج در فرودگاه بین المللی یزد نشست و برخاست می‌کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد همچنین از خرید یک دستگاه کمک ناوبری ILS برای فرودگاه یزد تا پایان امسال خبر داد و گفت: مناقصه خرید این دستگاه انجام شده و با توجه به اینکه مراحل نصب و نگهداری آن ۶ ماه زمان می برد تا نیمه اول سال آینده قطعا نصب می‌شود./

نظر شما