شناسهٔ خبر: 41159 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بدست آمد:

کسب رتبه برتر کشور در ثبت معاملات در سامانه سمیم

محمد رودباری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان موفق به کسب رتبه برتر کشور در ثبت و انجام کلیه مراحل معاملات، مزایده و مناقصات خود در سامانه مدیریت یکپارچه معاملات (سمیم) شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر افزود: سامانه مدیریت یکپارچه معاملات (سمیم) دربرگیرنده کلیه معاملات، متوسط و عمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات است و استان همدان بین ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور رتبه نخست ثبت معاملات در این سامانه را به خود اختصاص داده است.

رودباری تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به عنوان اولین استان و پایلوت؛ نسبت به این امر اقدام نموده و با نصب این سامانه تمامی مراحل اجرایی انواع معاملات جزء، متوسط و عمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات و سایر معاملات خود را از در این سیستم ثبت نموده است.

وی فعالیت کارشناسان اداره کل در بهره‌گیری از این سیستم را چشمگیر خواند و گفت: سامانه سمیم قادر به اتوماسیون کلیه فرآیندهای انجام معاملات از جمله قانون مناقصات، مزایده و ارزیابی کیفی معاملات بوده و علاوه بر آن کلیه صورت‌جلسات و مکاتبات اداری نیز در زمینه برگزاری معاملات از زمان درخواست تا زمان انعقاد قرارداد در سامانه گنجانده می‌شود.

وی تصریح کرد: رتبه نخست فعالیت در راستای ثبت معاملات در سامانه سمیم نیز، به این اداره کل اختصاص یافته و تنها پس از انجام یک معامله تستی، طی ۶ ماه گذشته، ۴۸ مورد از معاملات واقعی در قالب مناقصه یا مزایده در این سامانه به ثبت رسانیده است.

مدیرکل این مجموعه تأکید کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر تحقق دولت الکترونیک در کشور، برنامه توسعه فناوری اطلاعات در نظام اداری (اتوماسیون اداری) تدوین شده و در همین راستا استفاده از این برنامه نیز در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مورد پیگیری و در نهایت اجرایی شده است.

 رودباری گفت: استان همدان از ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده ۸۵ امتیاز را به خود اختصاص داده و حائز رتبه خیلی خوب شده است و این بیانگر تسلط و تمایل کارشناسان در به روزرسانی خدمات قابل ارائه و پیشرفت فعالیت در دولت الکترونیک است.

وی تأکید کرد: در واقع این سامانه یک سیستم مدیریت حقوقی و اتوماسیون معاملات بوده و گسترش روزافزون آن موجب افزایش دقت، سرعت، شفافیت، کاهش هزینه و صرفه‌جویی و توانایی کنترل حقوقی کلیه فرآیندهای معاملات می‌شود.

وی افزود: از دیگر مزایای این سامانه کنترل هوشمند موارد قانونی در زمان برگزاری معامله و ارائه هشدارهای متناسب در هر بخش، کاهش هزینه‌های برگزاری معامله و جلوگیری از تجدید آن‌ها، تسریع در زمان تهیه اسناد، فراخوان، بازگشایی پیشنهادات و غیره است.

نظر شما