شناسهٔ خبر: 41211 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قاسم‌زاده خبر داد:

جزییات اعزام حجاج از دومین فرودگاه پرترافیک پروازهای حج تمتع/ خدمت‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۰ هزار زائر خانه خدا

محمدباقر قاسم‌زاده مديركل فرودگاه‎های خراسان رضوی خبر داد که فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک پروازهای حج تمتع ۱۰ هزار زائر را با ۳۷ پرواز به سرزمین وحی اعزام می‌کند.

محمدباقر قاسم‌زاده مديركل فرودگاههای خراسان رضوی به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: قرار است بيش از ۱۰ هزار زائر از استانهای خراسان رضوی و شمالی در قالب ۷۵ كاروان، در مرداد سال جاری از این فرودگاه به سرزمين حج اعزام کنیم.

وی خبر داد که جلسه هماهنگی حج تمتع ۹۶ با حضور دست اندركاران عمليات حج در فرودگاه تشکیل شد و گفت:اولويت ما انجام به موقع پروازهای حج تمتع است و تمام تلاش ما در فرودگاه این است که  باتوجه به ازدیاد مسافران حج پروازها با نظم خاصی انجام شود.

قاسم زاده در خصوص جزییات اعزام حجاج بیت الله الحرام گفت:زائران مشهدی با ۳۷ پرواز به سرزمین وحی اعزام می شوند. شروع پروازها از تاریخ ۱۵ مرداد ماه طی ۱۹ روز انجام خواهد شد.

به گفته ی قاسم زاده حجاج با ایرلاین سعودی از فرودگاه مشهد عازم خواهند شد.

قاسم زاده هم‌چنین خبر داد که بازگشت حجاج از تاریخ ۱۷ شهریور آغاز خواهد شد و تا تاریخ ۲۸ همین ماه ادامه خواهد داشت.

مديركل فرودگاههای خراسان رضوی با بیان اینکه وسعه تسهيلات مورد نياز زائران بيت‌الله الحرام در حج تمتع امسال اولويت مديران فرودگاه مشهد است، گفت: به منظور كاهش زمان ايستايی مسافران در گيتهای بازرسی، مديريت ترافيك مبادی ورودی و خروجی، آمادهسازی پاركينگ خودروها، افزايش دستگاهها و گيتهای بازرسی، افزايش خدمات رفاهی و كاهش تأخيرات پروازی در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرودگاه مشهد بعد از فرودگاه امام خمینی  ‌ در رتبه دومین فرودگاه پرترافیک پروازهای حج تمتع قرار دارد.

بر اساس دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای فرودگاه‌های كشور برای اعزام و پذیرش حجاج درسال ۹۶ فرودگاه‌ها ابتدا و انتهای سفر هستند و ايجاد شرايط مطلوب و نيز حسن همكاری طرفين می‌تواند تاثير به سزايی در رضايتمندی حجاج داشته باشد.

هم‌چنین فرودگاه‌های كشور موظف هستند با توجه به محدوديت‌های سازمان حج و زيارت در موضوع اسكان حجاج در كشور عربستان و "اسلوت تايم" اعمالی از طرف فرودگاه جده و مدينه از يك سو و محدوديت‌های موجود در فرودگاه‌های كشور از طرف ديگر، همكاری لازم در تنظيم برنامه پروازی ايرلاين‌های مجری نقل و انتقالات حجاج را به عمل خواهند آورد.

نظر شما