شناسهٔ خبر: 41222 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و مناطق ويژه سازمان بنادر خبر داد:

رونمايی از فاز نخست «سامانه جامع مناطق ويژه بندری» در مجتمع بندری امام خمينی (ره)

جلیل اسلامی معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر گفت: صدور مجوز فعاليت در مناطق ويژه بندری پيش‌تر به صورت حضوری بود اما با راه اندازی اين بخش از سامانه جامع مناطق ويژه بندری متقاضی می‌تواند با ثبت نام و دريافت كد كاربری از هر نقطه جغرافيايی درخواست خود را برای صدور مجوز فعاليت در بنادر ارسال و پيگيری نمايد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان بنادر و دريانوردی، جليل اسلامی معاون امور بندری و مناطق ويژه در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای برنامه توسعه اقتصادی و به منظور توسعه خدمات دولت الكترونيك و ‌افزايش بهره وري در حوزه بندری و دريايی فاز نخست سامانه جامع مناطق ويژه بندري در مجتمع بندري امام خميني (ره) مورد بهره برداري قرار گرفت.

وي افزود: سازمان بنادر و دريانوردي در جهت تسريع و تسهيل خدمات در صدور مجوزهاي فعاليت مناطق بندري و پيشگيري و مقابله با قاچاق كالا و ارز در گام نخست از بخش اول سامانه جامع مناطق ويژه بندري خود رونمايي كرد، كه «صدور مجوز فعاليت» براي متقاضيان به صورت كاملا غير حضوري صورت مي گيرد.

معاون امور بندري و مناطق ويژه در ادامه گفت: صدور مجوز فعاليت در مناطق ويژه بندري پيش تر به صورت حضوري بود اما با راه اندازي اين بخش از سامانه جامع مناطق ويژه بندري متقاضي مي تواند با ثبت نام و دريافت كد كاربري از هر نقطه جغرافيايي درخواست خود را براي صدور مجوز فعاليت در بنادر ارسال و پيگيري نمايد.

اسلامي در خاتمه اظهار داشت: هفته گذشته اين سامانه به همت اداره كل مناطق ويژه بندري و سرمايه گذاري سازمان بنادر و دريانوردي در مجتمع بندري و منطقه ويژه اقتصادي امام خميني (ره)   با موفقيت راه اندازي شد و از اين پس متقاضيان فعاليت در اين بندر مي توانند با ارائه درخواست و انجام پرداخت هاي الكترونيكي و همچنين رديابي مراحل صدور مجوز خود مطلع و آن را دريافت نمايند. با برنامه ريزي هاي صورت گرفته ظرف مدت يك ماه، اين سامانه در كليه مناطق ويژه بندري همچون بنادر شهيدرجايي، بوشهر، نوشهر، اميرآباد و آستارا راه اندازي خواهد شد.

نظر شما