شناسهٔ خبر: 41238 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

بهره‌برداری ۶۰ درصدی از پل پردیسان در استان قم

صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پروژه پل پردیسان به علت عدم همکاری شهرداری در اتمام تملکات پل تنها با ۶۰ درصد ظرفیت افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری به بیان آخرین وضعیت پل پردیسان پرداخت و گفت: شروع پروژه پل پردیسان از سال ۸۸ و با همکاری دو ارگان شهرداری و اداره کل مسکن و شهرسازی (متولی وقت) بوده و در تعریف پروژه بخش مدیریت و انجام تملکات پروژه به عهده شهرداری و اجرای پروژه به عهده اداره کل راه و شهرسازی گذاشته شده است.

وی با ابراز تأسف از عدم همکاری شهرداری و مالکین برای اتمام تملک زمین مورد احتیاج پروژه افزود: متأسفانه هنوز تمام زمین مورد نیاز برای اتمام پروژه پل پردیسان در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار نگرفته و باعث نیمه‌تمام ماندن پروژه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم همچنین از برگزاری جلساتی با مالکان خبر داد و عنوان کرد: برای حل مشکل پروژه بارها اداره کل راه و شهرسازی استان با مالکان در محل استانداری جلساتی را برگزار کرده که به علت عدم حضور شهردار محترم و معاونین نتوانستیم مشکل را حل کنیم.

وی با تأکید بر آزادسازی هر چه سریع‌تر مسیر بیان کرد: پیمانکار این پروژه به علت ممانعت مالکان از انجام کار و پیشرفت پروژه متأسفانه ۸ ماه قبل درخواست ماده ۴۸ کرده و خواستار کناره‌گیری از پروژه شده است.

صبوری با اشاره به مطالبات مردمی از اداره کل راه و شهرسازی برای اتمام پروژه پردیسان گفت: متأسفانه مطبوعات و مردم علت تأخیر در پروژه را این اداره کل می‌دانند در حالی که مشکل پروژه به علت تمام نشدن تملکات بوده و چنانچه تملکات برای لوپ چهارم تکمیل نشود پروژه با ۶۰ درصد ظرفیت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به عدم بهره‌برداری کامل از پروژه اشاره کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری ۶۰ درصدی از پروژه پل پردیسان تنها کسانی می‌توانند از این پل استفاده کنند که از سمت قم به سمت پردیسان قصد تردد داشته باشند و مسیر پردیسان به سمت جاده اصفهان بسته می‌ماند.

نظر شما