شناسهٔ خبر: 4125 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شورایعالی شهرسازی و معماری مصوب كرد:

تعیین تكلیف ۴۷ پرونده بلندمرتبه‌سازی شهر تهران

مجتمع سازی- انبوه سازی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مصوب كرد طرح و بررسی ۴۷ پرونده بلند مرتبه‌سازی در كمیسیون ماده ۵ شهر تهران باید با توجه به چارچوب ضوابط بلند مرتبه‌سازی صرفا در زیرپهنه‌های مجاز بلند مرتبه با رعایت مساحت زمین مورد نظر و عرض معبر صورت پذیرد و این پرونده‌ها تعیین تكلیف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، پیروز حناچی معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه ای به استاندار تهران، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به مكاتبه كمیسیون ماده پنج شهر تهران اعلام كرد:

"تنها طرح و بررسی ۴۷ پرونده مطابق لیست ممهور به دبیرخانه كمیسیون ماده ۵ (پیوست) در كمیسیون ماده ۵ شهر تهران مجاز می‌باشد. این بررسی باید با توجه به چارچوب ضوابط بلند مرتبه سازی مندرج در سند طرح جامع مصوب ۱۳۸۶ (صرفا در زیرپهنه های مجاز بلند مرتبه با رعایت مساحت زمین مورد نظر و عرض معبر) صورت پذیرد و برای این پرونده ها تعیین تكلیف شود. "

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۶/۱۱/۹۳ پیرو مكاتبه كمیسیون ماده پنج شهر تهران به شماره ۱۱۹۵۰۶۷/۱۱۴ مورخ ۴/۱۱/۹۳ مبنی بر درخواست تعیین تكلیف درباره نحوه بررسی ۴۷ پرونده ارجاعی در خصوص بلند مرتبه‌سازی این مصوبه را داشته است.

شورای عالی شهرسازی و معماری در پایان مصوبه خود تاكید كرده است: "مجددا ضرورت تسریع در ارسال ضوابط بلند مرتبه سازی جهت طرح در شورایعالی یادآور می شود. "

مشخصات پرونده‌های بلندمرتبه سازی ثبت شده در دبیرخانه كمیسیون ماده پنج تا تاریخ ۱۶/۱۰/۹۳ در زیر آمده است.

سند شماره ۱

سند شماره ۲

سند شماره ۳

سند شماره ۴

سند شماره ۵

سند شماره ۶

نظر شما