شناسهٔ خبر: 41251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

رشد ۱۰۰ درصدی متقاضیان سرمایه‌گذاری در احداث مجتمع‌های رفاهی در استان زنجان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۶، ۶ فقره موافقت اصولی جدید به منظور احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌های استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۲۰ مجتمع فعال در محورهای مواصلاتی استان زنجان دایر هستند و ۲۲ مجتمع در فضایی بالغ به ۵۵۲ هزار مترمربع و با زیربنای ۹۷ هزار و ۶۸۵ مترمربع در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی نقش بسیار مؤثری در ارتقای ایمنی تردد در سطح جاده‌های استان دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان زنجان در کریدور شمال‌غرب کشور باید به مجتمع‌های خدماتی- رفاهی استان توجه ویژه‌ای داشت تا بخشی از فرآیند ارتقای ایمنی در جاده‌ها میسر شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: عدم نبود مجتمع‌های خدماتی _ رفاهی بین‌راهی موجب می‌شود خدمات مورد نیاز رانندگان و مسافران به‌ وسیله واحدهای پراکنده و غیرمتمرکز در طول جاده‌ای ارائه شود که این امر عوارض زیست‌محیطی زیان‌آوری را به دنبال خواهد داشت.

دست‌نشان افزود: در هفته دولت یک مجتمع خدماتی – رفاهی در محور خدابنده و یک پایانه بار در شهرستان ابهر افتتاح خواهد شد.

نظر شما