شناسهٔ خبر: 41253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

آغاز دو پروژه بازآفرینی در محله‌های هادی‌آباد و لالوآباد قزوین

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده میان این اداره کل و شهرداری قزوین از آغاز اجرای دو طرح بازآفرینی در بافت‌های ناکارآمد شهری هادی‌آباد و لالوآباد با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: بازآفرینی و باززنده سازی محلات و بافت‌های تاریخی و ناکارآمد شهری از مناسب‌ترین راهکارها برای بهبود کیفیت زندگی در این مناطق و ایجاد رویداد در آن‌ها است.

دبیر ستاد بازآفرینی استان اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به مصوبات ستاد بازآفرینی استان، تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین منعقد شد که بر اساس آن طراحی و اجرای دو طرح بازآفرینی در محلات هدف شهر قزوین در دستور کار قرار گرفته است.

مسعود حق لطفی افزود: یکی از این پروژه‌ها احداث پارک محله‌ای است که در زمینی به مساحت ۲۸۵۰ مترمربع در بافت فرسوده محله هادی‌آباد قزوین و با اعتباری بالغ بر دویست میلیون تومان اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: بهسازی معابر محله‌ای لالوآباد با اعتباری بالغ بر یکصد و چهل میلیون تومان شامل خاک‌برداری، تصحیح، زیرسازی و جدول‌کشی معابر و خیابان‌ها پروژه دیگری است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی استان بیان کرد: بودجه و اعتبار این پروژه‌ها از محل موافقت‌نامه ساماندهی حاشیه شهرها از طریق شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است.

حق لطفی در پایان گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای دستور کار ۲۱ محلی قزوین با هدف بازآفرینی محلات ناکارآمد و همچنین بافت‌های ارزشمند و تاریخی قزوین بین اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین و شهرداری قزوین به امضا رسیده است.

نظر شما