شناسهٔ خبر: 41262 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابلاغ طرح جامع هشت شهر استان گیلان/ تصویب طرح جامع- تفصیلی شهر رودبنه

خدیجه انشاء طرح جامع هشت شهر استان گیلان به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان ابلاغ شد در حالیکه طرح جامع – تفصیلی شهر رودبنه تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، طرح جامع شهرهای صومعه‌سرا، بندر کیاشهر، لنگرود که در سه‌ماهه اول سال ۹۶ و شهرهای سیاهکل، خشکبیجار، کوچصفهان، رستم‌آباد و رودبنه که در پایان سال ۹۵ به تصویب نهایی شورایعالی رسیده بود، از طرف مهندس انشا معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان ابلاغ شد.

گفتنی است در نامه ابلاغیه طرح‌های فوق مقرر شد تا مراتب به شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط ابلاغ گردد تا با مراعات کامل جنبه‌های فنی، ضوابط و مقررات طرح و با همکاری مؤثر شورای اسلامی شهر از طریق برنامه‌ریزی و تصویب طرح‌ها و لوایح مورد نیاز موجبات تحقق اهداف مورد نظر طرح در افق برنامه فراهم شود.

لازم به ذکر است به موجب ماده ۷ قانون تأسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران این طرح از تاریخ ابلاغ مصوبه لازم‌الاجرا است و کلیه اقدامات شهرداری در خصوص توسعه و برنامه‌های اجرایی تنها در چهارچوب اسناد و مدارک ذیربط امکان‌پذیر است.

همچنین جلسه کمیته فنی بررسی مدارک طرح جامع – تفصیلی شهر رودبنه در محل اداره کل راه و شهرسازی با حضور نماینده تام‌الاختیار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر رودبنه و مهندسین مشاور این طرح تشکیل و طرح جامع – تفصیلی این شهر تصویب شد.

در این جلسه پس از تصویب طرح جامع تفصیلی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، طرح تصویبی توسط استاندار به شهرداری رودبنه ابلاغ شد.

گفتنی است در خاتمه، شهرداری و شورای شهر رودبنه همکاری لازم در خصوص اعلام مغایرت‌های موجود با دبیرخانه را به عمل آورده و مقرر شد تا بازدید میدانی از شهر رودبنه توسط اعضای کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ جهت بررسی مستندات شهر صورت گیرد.

نظر شما