شناسهٔ خبر: 41354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی البرز خبر داد:

واگذاری چهار هكتار زمین احداث فضای سبز در كمالشهر

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: یك قطعه زمین دراختیار این اداره‌کل به مساحت حدود چهار هكتار در ابتدای ورودی كمالشهر برای احداث فضای سبز به شهرداری واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل راه و شهرسازی البرز، جلسه بررسی مشکلات حوزه شهرسازی و معماری کمالشهر با حضورتقی رضایی، مدیركل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد.

در ابتدای جلسه شهردار كمالشهر گزارشی در خصوص وضعیت جمعیتی بومی و غیر بومی و شرایط اقلیمی این شهر ارائه کرد وگفت: با توجه به موقعیت‌های خاص این شهر از جمله وجود زندان و همچنین نزدیك بودن به كلانشهر كرج و هزینه نسبتاً پایین اجاره بها و خرید مسكن نسبت به مركز استان جمعیت سرریز بیشتری به این شهر مهاجرت كرده‌اند.

ترابیان با بیان اینکه در آینده نزدیك و با احداث ایستگاه مترو و همچنین كمربند جنوبی، تراكم جمعیت شهر كمالشهر به مراتب بیشتر خواهد شد، از تمام دستگاه‌های اجرایی خصوصا اداره‌كل راه و شهرسازی استان البرز درخواست كرد با تدبیر و اتخاذ تصمیمات به رفع این مشكلات كمك كنند و پشتیبان و حامی شهرداری كمالشهر در ارائه خدمت به اهالی این شهر باشند.

در ادامه مدیركل راه و شهرسازی البرز پس استماع موضوعات و درخواست‌های مطرح شده با بیان اینكه اداره‌كل راه و شهرسازی استان با رویكردی جدید و با اختیارات كامل تمام تلاش خود را نسبت به مرتفع کردن مشكلات اهالی استان به كار می‌بندد، بیان كرد: با توجه به موقعیت خاص شهر كمالشهر تلاش می‌كنیم كه با اخذ مجوز شورای عالی شهرسازی و معماری كشور نسبت به بازنگری طرح جامع و تفصیلی این شهر اقدام كنیم تا مشكلات  موجود و تراكم جمعیتی رفع شود.

رضایی نظر مساعد داد كه یك قطعه زمین به مساحت حدود چهار هكتار درابتدای ورودی شهركه در اختیار اداره‌كل راه و شهرسازی استان البرز است در اختیار شهرداری قرار گیرد تا نسبت به احداث فضای سبز اقدام شود.

نظر شما