شناسهٔ خبر: 41389 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صابری خبر داد:

فراهم‌شدن شرایط برگزاری دوره تطبیقی ملوان عمومی در بندرلنگه / سالن ویژه امتحانات دریانوردی راه اندازی می شود

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از فراهم شدن شرایط برگزاری دوره هاي تطبيقي ملوان عمومي براي خدمه شناورهاي با ظرفيت كمتر از ٥٠٠GT و همچنین امتحانات پیشرفته دريانوردي در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، محمود صابری در نشست مشترک با رییس اداره امتحانات و صدور گواهينامه‌هاي دريانوردي بنادر استان هرمزگان اظهار داشت: به منظور رفاه حال دریانوردان غرب هرمزگان و کاهش مخاطرات آنها جهت تردد به مرکز استان، دوره های تطبیقی ملوان عمومی به زودی در بندرلنگه برگزار می شود.

وی افزود: با رایزنی‌ها و مذاکرات صورت گرفته، مقرر شد تا دوره های تطبیقی برای خدمه شناورهای کمتر از ۵۰۰GT بصورت ماهیانه و دوره ای در مرکز آموزش اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه برگزار شود.

صابری اضافه کرد: با فراهم آوردن شرایط و تسهیلات تکمیلی در آینده نزدیک شاهد برگزاری آزمون های پیشرفته تر دریانوردی در این مرکز خواهیم بود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه همچنین از تجهیز سالن آزمون ناوبری ساحلی در این بندر خبر داد و گفت: افزون بر سالن کنفرانس مرکز آموزش بندرلنگه، یک باب سالن ویژه آزمون های دریانوردی در حال آماده سازی وسایل مورد نیاز از جمله نقشه های دریانوردی و میز کار، نقشه و سایر تجهیزات است که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

گفتنی است، تا پیش از این دریانوردان شهرستان های پارسیان و بندر لنگه در غرب هرمزگان برای شرکت در آزمون های دریانوردی به مرکز استان مراجعه می کردند که با تمهیدات اندیشیده شده، آنها به جای طی مسافت زیاد و مراجعه به مرکز استان، در بندرلنگه آزمون های خود را می گذرانند.

نظر شما