شناسهٔ خبر: 41400 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ کرد:

پرداخت تسهيلات جديد به انبوه‌سازان برای نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری/ تسریع در امر نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری

بافت فرسوده با توجه به اولويت وزارت راه و شهرسازی در نوسازی بافت‌های ناكارآمد شهری، دستور ارائه تسهيلات جديد به انبوه‌سازان از سوی بانك مركزی به بانك مسكن ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده و با توجه به اولويت وزارت راه و شهرسازی در نوسازی بافت‌های ناكارآمد شهری، با تأكيد بر حضور انبوه‌سازان، طی حکمی تسهيلات جديدی از سوی بانك مركزی به بانك مسكن ابلاغ شد.

بر اين اساس بانك مسكن با استفاده از تسهيلات صندوق پس انداز مسكن يكم با رعايت سقف حداكثر ۱۰ هزار ميليارد ريال تسهيلات ساخت مسكن به انبوه‌سازان صرفا در بافت‌های ناكارآمد شهری واگذار می‌نمايد.

در همین رابطه محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: با هماهنگی های به عمل آمده و با توجه به اولویت وزارت راه و شهرسازی در نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، کمیسیون اعتباری بانک مرکزی در تاریخ چهاردهم تیرماه با اعطای تسهیلات جدید به این منظور موافقت کرد.

وی افزود: بر این اساس، بانک مسکن با استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و با رعایت سقف حداکثر ۱۰ هزار میلیارد ریال به انبوه سازان صرفا برای نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری تسهیلات ساخت مسکن واگذار می کند.

به گفته ایزدی، اعطای این تسهیلات منوط به سپرده گذاری انبوه سازان در صندوق پس انداز مسکن یکم طبق ضوابط و مقررات موجود و لزوم فروش اقساطی تسهیلات موصوف پس از ساخت مسکن به افراد، با رعایت سقف حداکثر ۱۰ هزار میلیارد ریال ایجاد تعهد برای صندوق است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بانک مسکن موظف است عملکرد ۶ ماهه در این خصوص را به بانک مرکزی منعکس کند.

متن حکم ابلاغ شده به بانک مسکن به شرح زیر است:

حسب تصمیمات متخذه در کمیسیون اعتباری مورخ ۱۳۹۶/۴/۱۴ این بانک مقرر گردید: با امکان استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم جهت اعطای تسهیلات ساخت مسکن صرفا در بافت‌های فرسوده به انبوه‌سازان، مشروط به سپرده‌گذاری انبوه‌سازان در صندوق طبق ضوابط و مقررات موجود و لزوم فروش اقساطی تسهیلات موصوف پس از ساخت مسکن به افراد، با رعایت سقف حداکثر ۱۰ هزار میلیارد ریال ایجاد تعهد برای صندوق و قابل اعطاء به انبوه‌سازان در بافت‌های فرسوده شهری (حداکثر تسهیلات اعطایی به انبوه‌سازان نباید از سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد) موافقت به عمل آمد.

براین اساس خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ گردیده و عملکرد ۶ ماهه در این خصوص به این بانک منعکس گردد./

نظر شما