شناسهٔ خبر: 41413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

فاصله استان‌های گلستان و خراسان شمالی کمتر می‌شود

بازدید سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از کم شدن فاصله استان‌های گلستان و خراسان شمالی با آغاز احداث و آسفالت محور قازانقایه - خراسان شمالی در شهرستان مراوه‌تپه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی محور راه روستایی قازانقایه - خراسان شمالی با حضور محفوظی معاون وزیر راه و شهرسازی، کوسه غراوی نماینده مردم شریف مراوه‌تپه، کلاله، کالیکش و مینودشت در مجلس شورای اسلامی، تاجی فرماندار مراوه‌تپه و تنی چند از مسئولین محلی و اهالی روستاها گفت: طول این پروژه ۱۶ کیلومتر است که ۳ کیلومتر از روستای گوک دره تا پست دره در سال‌های گذشته آسفالت و ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده آن احداث و آسفالت خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی ادامه داد: این پروژه دارای موافقت‌نامه‌های استانی و ملی از سال ۱۳۹۳ است، عملیات اجرایی سال جاری آن شامل ترانشه‌برداری، تعریض، اصلاح شیب، زیرسازی و احداث دیوار و ابنیه فنی و در نهایت بیس و آسفالت است.

این مقام مسئول پروژه فوق را بسیار پراهمیت توصیف کرد و هدف از اجرای این پروژه را کوتاه شدن مسیر مراوه‌تپه به خراسان شمالی، رونق‌بخش اقتصادی و فرهنگی منطقه و عبور ایمن ترددکنندگان از راه‌ها را عنوان نمود.

محبوبی ادامه داد: امسال مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به پروژه فوق اختصاص یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات لازم، این پروژه تا ۶ ماه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهرستان مراوه‌تپه در شرق استان گلستان واقع و با استان خراسان شمالی هم‌مرز است. این شهرستان دارای ۴۸۰ کیلومتر راه روستایی است که ۲۵۰ کیلومتر آن آسفالت و مابقی راه شوسه و خاکی است.

نظر شما