شناسهٔ خبر: 41414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ترکیب حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری انجام شد:

جانمایی ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه

ایستگاه راه‌آهن ارومیه با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه، آخرین ایستگاه طرح ملی ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه به منظور ترکیب حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری جانمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: طرح جانمایی ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه با هدف تلفیق حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری و دسترسی آسان مسافران به حمل‌ونقل عمومی اجرا می‌شود.

ابراهیم مبارک قدم تصریح کرد: مطالعات و اجرای مکان‌یابی ایستگاه مرکزی مسافری راه‌آهن ارومیه در جوار ترمینال اتوبوس‌رانی فعلی شهر گامی در جهت تحقق توسعه شهری مبنی بر حمل‌ونقل همگانی بوده و با تفکر یکپارچه‌سازی امکانات و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری و درون‌شهری نزدیک به شهر ارومیه و توسعه منفصل آن (گلمان)، دسترسی به بزرگراه ارومیه- تبریز و سایر محورهای برون‌شهری همچون جاده سلکاس و جاده مهاباد انتخاب شده است.

مبارک قدم بر ارتقای حمل‌ونقل عمومی گامی برای رسیدن به شهر سالم و بدون ترافیک تأکید کرد و ادامه داد: جانمایی ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه را می‌توان محرکی برای تحرک و تغییر هویت در بافت سکونتگاه‌های غیرمجاز اطراف شهر دانست.

این مقام مسئول بر تحقق اقتصاد خودگردان ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه تأکید کرد و گفت: ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه باید پاسخگویی همه نیازهای مسافران را باشد.

تدقیق محدوده مکان‌یابی و اجرای این ایستگاه بر اساس صورت‌جلسه ششم کارگروه راهبری و سیاست‌گذاری معماری و مکان‌یابی ایستگاه راه‌آهن کشور آغاز خواهد شد.

نظر شما