شناسهٔ خبر: 4142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی خبر داد:

ساخت ۲۵۰۰ مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر کشور/ اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخشی از مسکن مهر خوزستان

مسکن مهر خوزستان قائم مقام ویژه وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از ساخت دو هزار و ۵۰۰ باب مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، احمد اصغری مهرآبادی عصر شنبه در نشست اعضای شورای مسکن خوزستان گفت: برای واحدهای مسکن‌ مهر در مجموع ساخت دو هزار و ۵۰۰ باب مدرسه در نظر گرفته شده که هم اینک ۳۰۰ باب از این تعداد با استفاده از منابع وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل است و یکصد واحد دیگر نیز در مرحله تحویل قرار دارد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این زمینه باید هر چه سریعتر نسبت به تعهدات داده شده عمل کنند تا مردم در این واحدها سکونت یابند.

وی اضافه کرد: طرح مسکن مهر در زمان طراحی، طرحی خیرخواهانه و خوب بود اگر چه خوب عملی نشد اما یک هزار و ۱۳۰ شهر کشور از این طرح برخوردار شدند.

اصغری مهرآبادی افزود: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن در قالب این طرح پیش‌بینی شده بود که طی سال‌های گذشته دو میلیون واحد از این تعداد ساخته و تحویل متقاضیان داده شد.

قائم مقام ویژه وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: تا پایان سال ۹۴ افزون بر ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر به اتمام می‌رسد و مابقی که به طور عمده مربوط به تعاونی‌های مشاغل آزاد است نیز تا پایان سال ۹۵ ساخته و پرونده مسکن مهر تا دو سال آینده بسته می‌شود.

اختصاص ۱۰ ميليارد تومان اعتبار براي تكميل بخشی از واحدهای مسكن‌مهر خوزستان

مهرآبادی همچنین از اختصاص اعتبار ۱۰ ميليارد تومان براي تكميل تمام طرح‌های مسكن‌مهر خوزستان به جز شهرهاي جديد خبر داد و اظهاركرد: طرح مسكن مهر با وجود هزينه‌هاي فراواني كه در فرايند اجرا داشته با تمهيدات انجام شده برای متقاضیان، روند خوبي را در حل مشكل مسكن اقشار كم درآمد طي كرده است.

وي گفت: تسهيلات ارزان قيمت با بهرهچهار  تا هفت درصدی با هدف كمك به اقشار كم‌درآمد و خانه‌دار شدن آن‌ها تعيين و در اختيار متقاضيان قرار داده شده است.

مهرآبادی با بیان این‌که​ تاكنون يك ميليون و ۷۰۰ هزار واحد مسكن‌مهر به بهره‌برداری رسيده، خاطر نشان‌کرد: اکنون ۳۰۰ هزار واحد آماده داريم كه این واحدها فقط مشكل آب و برق دارند.

مهرآبادی یادآور شد: براي تكميل مابقی واحدها در خوزستان ۷۰۰ ميليارد ريال تا شهريورماه سال‌آینده پرداخت مي‌شود.

تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر در گروی همکاری دستگاه‌های مختلف

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان هم در این نشست گفت: حل مشکل مسکن مهر از عهده یک وزارتخانه خارج است و به دنبال این هستیم که مردم را صاحب مسکن کنیم. این مساله فقط با واگذاری واحدها حل نمی‌شود بلکه باید استانداری در کنار دستگاه‌های اجرایی باشد تا خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر اجرا شود.

احمد سیاحتی اظهار کرد: با وجود وضعیت مسکن مهر در خوزستان و مشکلات موجود، آن را برای استان یک قابلیت می‌دانیم و باید به نحو مطلوب از آن استفاده شود.

سیاحی گفت: افرادی که در مسکن مهر سرمایهگذاری کردند باید صاحب خانه شوند و این حق مسلم آن‌ها است.

وی از اختصاص یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از سال ۸۵ تا پایان سال ۹۲ برای مسکن مهر خوزستان خبر داد و افزود: انجام خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر خوزستان نیازمند تامین ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

سیاحی با اشاره به این‌که بانک‌ها به‌ویژه بانک مسکن در تامین اعتبار مسکن مهر عملکرد خوبی داشتند، افزود: در برخی شهرها مسکن‌هایی که در قالب طرح مسکن مهر ساخته شدند متقاضی خرید ندارند و باید برای این مساله تعیین تکلیف شود./

نظر شما