شناسهٔ خبر: 41461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد:

آغاز فاز نخست عملیات روکش آسفالت محور اسالم به خلخال

آسفالت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان از آغاز اجرای فاز نخست عملیات روکش آسفالت محور اسالم به خلخال به طول ۱۷ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: سپری شدن عمر مفید رویه آسفالتی محور فوق‌الذکر در حدفاصل کیلومتر ۱۸ الی ۳۵ و نیز خرابی‌های ناشی از برف‌روبی و نمک‌پاشی و یخبندان عمده‌ترین دلایل آغاز اجرای این پروژه بوده است.

این مقام مسئول سپس افزود: هزینهٔ اجرای فاز نخست این پروژه حدود ۴۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است و درصددیم تا هفتهٔ دولت سال جاری این پروژه به اتمام برسد.

نازک‌کار در ادامه بیان کرد: در صورت تأمین اعتبار لازم تا پایان سال جاری نسبت به روکش آسفالت مابقی محور مذکور نیز اقدام خواهد گردید.

وی افزود: محور اسالم به خلخال مسیری توریستی – گردشگری با جاذبه‌های بکر و طبیعی به طول ۷۰ کیلومتر بوده و به عنوان راه ارتباطی استان گیلان به استان اردبیل محسوب می‌شود که ۴۷ کیلومتر از مسیر مذکور در حوزه استحفاظی شهرستان تالش قرار دارد.

نظر شما