شناسهٔ خبر: 41474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار هرمزگان:

احداث هزار کیلومتر راه روستایی یک کار جهادی بی‌نظیر در هرمزگان بوده است/ راه‌های شرق هرمزگان برای اجرای پروژه‌های بزرگ بهبود یابد

جلسه استاندار هرمزگان گفت: احداث هزار کیلومتر راه روستایی یک کار جهادی بی‌نظیر در استان بود و درخواست داریم کمک شود تا احداث هزار کیلومتر دوم هم در استان آغاز شود تا بتوانیم راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار در هرمزگان را تکمیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، جاسم جادری در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های راهسازی استان هرمزگان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه انتظار این است که به سمت واگذاری کارها به بخش غیردولتی برویم، عنوان کرد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به نحو مناسبی در اقدامات عمرانی بهره ببریم.

وی ادامه داد: در این دولت با همت خوبی که صورت گرفت، هزار کیلومتر راه روستایی در طول یک سال در هرمزگان احداث و بهسازی شد که امید زیادی در میان مردم ایجاد کرد.

استاندار هرمزگان افزود: احداث هزار کیلومتر راه روستایی یک کار جهادی بی‌نظیر در استان بود و درخواست داریم کمک شود تا احداث هزار کیلومتر دوم هم در استان آغاز شود تا بتوانیم راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار در هرمزگان را تکمیل کنیم.

جادری تصریح کرد: دولت و مجلس باید کمک کنند اعتبارات مناسبی در بخش عمران و به خصوص راهسازی اختصاص یابد.

وی به دیگر طرح‌های مهم راهسازی در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: تکمیل و بهسازی ۳۵ کیلومتر از جاده میناب – جاسک و احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه کوه مبارک – جاسک از جمله این پروژه‌هاست و با توجه به اینکه قرار است در کوه مبارک پالایشگاه هرمز و شهرک صنعتی ایران و چین احداث و هزاران نفر در آن منطقه مشغول به کار شوند نیاز است زیرساخت مهم راه برای این پروژه‌ها در شرق هرمزگان ایجاد شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: احداث کمربندی بندرخمیر، احداث پنج زیرگذر در جاده دهنو و سرخون در شهرستان بندرعباس و احداث بزرگراه ساحلی بندرعباس به تیاب که مسیر بندرعباس به میناب را کاهش می‌دهد از دیگر درخواست‌ها در این زمینه است.

جادری خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات پیمانکاران استان نیز باید مورد توجه قرار گرفته و جهت بهبود روند پروژه‌ها انجام شود.

هرمزگان طی سال جاری در اولویت ساخت راه‌های کریدور ساحلی منطقه جنوب کشور قرار دارد                    

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های کشور سواحل خلیج‌فارس و مکران است، عنوان کرد: به دلیل نبود زیرساخت‌های حمل و نقلی آن گونه که باید از ظرفیت این مناطق به طور کامل استفاده نشده است.

وی ادامه داد: کریدور ارتباطی مرز شلمچه تا بندر گوادر در کشور پاکستان در منطقه ساحلی جنوب کشور تعریف شده است و در مناطق مختلف آن در حال کار هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر در قالب این پروژه از خوزستان تا جاسک در هرمزگان به صورت احداث باند دوم و از جاسک تا بندر گوادر به صورت احداث جاده اصلی، اقدامات در حال انجام است.

خادمی اظهار داشت: در این پروژه اولویت ما در سال جاری استان هرمزگان است و چون پیش از این کارهای زیادی در خوزستان و بوشهر انجام شده و امسال بخش‌های کریدوری را در هرمزگان بیشتر انجام می‌دهیم.

وی گفت: در حوزه راه روستایی کار خوب و بزرگی در هرمزگان با احداث هزار کیلومتر راه صورت گرفته و آماده کمک در راستای تکمیل این پروژه در فاز جدید هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به اقدامات مهم دولت یازدهم در حوزه ساخت راه‌آهن اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون به طور متوسط سالیانه در کشور ۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن ساخته شده است اما تنها در سال جاری تاکنون ۳۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری در کشور انجام شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری پنج مرکز استان در کشور به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت هرمزگان در روستاها ساکن هستند، اظهار داشت: در این راستا احداث، نوسازی و بهسازی هزار کیلومتر راه روستایی در هرمزگان در دستور کار قرار گرفت و در طول یک سال اخیر اجرایی شد.

غلامحسین شیری افزود: احداث هزار کیلومتر راه در طول یک سال، سه برابر رکورد ثبت شده احداث راه روستایی در طول یک سال در کشور است.

وی گفت: در نظر داریم احداث هزار کیلومتر دوم راه روستایی در هرمزگان را به زودی آغاز کنیم.

نظر شما