شناسهٔ خبر: 41512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا:

۶۸ کیلومتر بزرگراه در بویراحمد و دنا در دست ساخت است

آسفالت نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اینک حدود ۶۸ کیلومتر بزرگراه با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در سطح این شهرستان‌ها در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی اظهار داشت: طول بزرگراه‌های احداث شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از دولت یازدهم کمتر از ۳۰ کیلومتر بوده است.

وی افزود: با ساخت ۷۲ کیلومتر بزرگراه جدید در کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم طول بزرگراه‌های این استان از ۵۰ به بیش از ۱۲۲ کیلومتر رسید و حدود ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان نیز در حال ساخت است.
زارعی تصریح کرد: حدود نیمی از طول این بزرگراه‌ها در شهرستان‌های بویراحمد و دناست.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که ظرف سه سال گذشته همچنین افزون بر ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح این ۲ شهرستان بهسازی و آسفالت شده که خود بیانگر اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به مناطق محروم و روستاهاست.

وی یادآور شد: هم اینک نیز ۴۷۳ کیلومتر طرح بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در بویراحمد و دنا در دست اجراست.

زارعی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت که طرح توسعه فرودگاه یاسوج، اتصال آزادراه یاسوج به شبکه اصلی آزادراهی کشور و خط راه‌آهن یاسوج - اقلید از دیگر طرح‌های بزرگ حوزه راهسازی در حوزه شهرستان‌های بویراحمد و دناست.

وی ابراز داشت: طرح توسعه فرودگاه یاسوج و افزایش طول باند از ۲ هزار و ۶۰۰ متر به سه هزار و ۲۰۰ متر هم اینک با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال در مرحله بهره‌برداری است.

زارعی اتصال یاسوج به آزادراه شیراز - اصفهان و همچنین در اولویت قرار دادن استان کهگیلویه و بویراحمد برای اتصال به شبکه ریلی کشور را در سال ۹۶ در دولت یازدهم یادآور شد و گفت که با تحقق این مهم این استان به طور کامل از بن‌بست جاده‌ای خارج و به عنوان مرکز و حلقه اتصالی کریدور شمال به بنادر جنوبی کشور نقش‌آفرینی خواهد کرد.

وی گفت: مطالعات اولیه برای اتصال این استان به آزادراه شیراز- اصفهان به اتمام رسیده و این طرح برای آغاز عملیات اجرایی آماده جذب سرمایه‌گذار و تأمین اعتبار است.

زارعی میزان سرمایه‌گذاری اولیه برای این طرح را افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد که حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن راه‌های روستایی است.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این میزان راه روستایی در استان آسفالت شده است.

شاخص آسفالت راه روستایی در این استان حدود ۴۲ درصد اعلام شده که فاصله زیادی با میانگین حدود ۷۸ درصدی کشور دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که در این دولت همچنین افزون بر ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در بخش‌های مختلف در این شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

بیش از نیمی از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در این ۲ شهرستان سکونت دارند.

شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر ۴۳ هزار نفر در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

نظر شما