شناسهٔ خبر: 41545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

طراحی ایستگاه درون‌شهری راه‌آهن همدان در حال انجام است

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طراحی ایستگاه درون‌شهری راه‌آهن همدان در حال انجام است و ساخت آن به زودی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در جشن دهه کرامت که در اداره کل راه و شهرسازی استان همدان برگزار گردید، اظهار کرد: نخستین سفر قطار همدان - مشهد بر اساس برنامه زمان‌بندی سه‌شنبه ۲۰ تیرماه انجام شد و در این سفر تعدادی از خبرنگاران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران عازم مشهد مقدس شدند.

وی گفت: پس از پایان اولین سفر، برنامه زمان‌بندی برای سفرهای بعدی و فروش بلیت اعلام شد و خوشبختانه استقبال خوبی از سوی مردم شریف همدان صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه قسمتی از ایستگاه راه‌آهن همدان در منطقه رباط شورین برای آغاز سفر آماده شده است، اظهار کرد: طراحی ایستگاه درون‌شهری نیز در حال انجام است و امید می‌رود ساخت آن به زودی آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه قطار همدان- مشهد از قطارهای شرکت راه‌آهن است، گفت: واگن‌های این قطار چهار تخته با کیفیت مناسب است.

فرزانه با اشاره به فروش بلیت از طریق آژانس‌های گردشگری طرف قرارداد با شرکت راه‌آهن، عنوان کرد: بعد از اولین سفر، آژانس‌های مجاز به فروش بلیت مشخص شد و مردم برای خرید بلیت به این آژانس‌ها مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: حد نهایت سرعت قطار در راه‌آهن همدان - تهران به ۱۶۰ کیلومتر خواهد رسید که چون سفرها در سه ماه اول آزمایشی است، سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر خواهد بود اما در مسیر تهران- مشهد سرعت قطار همان سرعت همیشگی در این خط است.

گفتنی است در پایان این مراسم از فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی، ربانی مدیر توسعه منابع اداره و نادیان مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره به دلیل کسب رتبه برتر در اقتصاد مقاومتی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در همین مراسم از یاوران نماز و فرهاد فرزانه به عنوان رئیس شورای اقامه نماز تقدیر و احکام اعضای شورای اقامه نماز به آن‌ها ابلاغ شد.

نظر شما