شناسهٔ خبر: 4159 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جهاندیده در جمع خبرنگاران:

اپراتورهای بندر شهیدرجایی تا اردیبهشت ۹۴ مشخص می‌شوند/ امضای قرارداد با مشاور خارجی برای انتخاب اپراتور

علی جهاندیده در جمع خبرنگاران معاون بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام خبر جذب اپراتور جدید برای ترمینال‌های کانتینری بندر شهید رجایی تا اوایل سال آینده، گفت: تاکنون قرارداد با مشاور و شریک خارجی آن منعقد شده است و تلاش می‌کنیم جذب اپراتورها در اردیبهشت ماه سال ۹۴ عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی جهاندیده در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های دریایی و بندری هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور جذب می‌شود که این امر موجب افزایش اشتغال‌زایی و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: طبق فعالیت‌های مطالعاتی برنامه‌ریزی کردیم کاهش زمان و هزینه حمل کالا در بنادر کشور هر چه بهتر عملیاتی شود.

بنادر بازرگانی کشور در مسیر تبدیل به بنادر نسل سوم

وی افزود: تلاش می‌کنیم نرخ تمام شده حمل کالا و زمان آن در بنادر کاهش یابد و بنادر بازرگانی کشور به بنادر نسل سوم و قابل رقابت در منطقه تبدیل شوند.

معاون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: به استناد مجوزهای بودجه سال ۹۳ و ۹۴، می‌توانیم بخشی از پروژه‌های محوطه‌ بندری را برای بخش خصوصی نزد بانک‌ها تضمین کنیم.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی تلاش کرده است تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه تجهیزات ارائه دهد و یا سود تسهیلاتی که بخش خصوصی دریافت می‌کند را در قالب یارانه به متقاضیان پرداخت کند.

جذب اپراتور جدید بندر شهید رجایی تا اردیبهشت‌ماه ۹۴

جهاندیده تصریح کرد: فاز سوم بندر شهید رجایی چندی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور کلنگ‌زنی شد که با تکمیل این پروژه ظرفیت بندر شهید رجایی به هشت میلیون کانتینر افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با تجهیز یال‌های شرقی و غربی ترمینال دوم بندر شهید رجایی، به ظرفیت تخلیه و بارگیری ‌کانتینری این بندر افزوده می‌شود.

معاون بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره جذب اپراتور جدید برای بندر شهید رجایی تا اوایل سال آینده، گفت: در این باره قرارداد با مشاور و شریک خارجی آن منعقد شده است و حدود یک ماه است که مشاور فعالیت‌ خود را آغاز کرده است.

عجله‌ای برای مشخص شدن وضعیت اپراتورهای بزرگترین بندر کانتینری ایران نداریم

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم اپراتور در خور صلاحیت برای بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور کشف و جذب شود؛ در همین رابطه، طبق اعلام مشاور تلاش کرده‌ایم عجله‌ای در این کار نداشته باشیم تا نتیجه مطالعات به خوبی مشخص شود.

جهاندیده همچنین از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور جذب اپراتورهای جدید در ترمینال‌های یک و دو کانتینری بندر شهید رجایی طی اردیبهشت ماه سال ۹۴ خبر داد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ظرفیت فعلی بندر شهید رجایی ۶ میلیون TEU است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال خرید گنتری‌کرین (جرثقیل‌های مخصوص تخلیه و بارگیری کانتینر) برای یال‌های شرقی و غربی ترمینال دوم بندر شهید رجایی هستیم.

یادآور می‌شود هم‌زمان با هشتمین روز از دهه فجر سال ۹۳ بهره‌برداری از تعداد ۱۵ پروژه در بخش‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و فنی در بندر شهید رجایی با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد. در آیین افتتاح این پروژه‌ها جهاندیده معاون امور بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و برخی مدیران این سازمان، ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مدیران عضو شورای حمل و نقل این استان حضور داشتند. /

نظر شما