شناسهٔ خبر: 41608 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی:

پیشرفته‌ترین هواپیمای فلایت‌چک دنیا در خدمت زائران تمتع ۹۶

رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل و عضو هیئت‌ مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: حج تمتع گذشته با دلهره سقوط هواپیمای فلایت‌چک به پایان رسید؛ اما امروز پیشرفته‌ترین هواپیمای فلایت‌چک دنیا خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل و عضو هیئت‌ مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آئین بدرقه زائران تمتع ۹۶ که در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) انجام شد؛ گفت: در وقفه یک‌ساله پیش آمده در حج فرصتی به وجود آمد تا با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه فرودگاهی و ناوبری بسیار مجهزتر از سال ۹۴ شدیم.

وی با اشاره به تحولات عظیمی در زمینه فرودگاهی رخ داده است، ادامه داد: تمتع ۹۶ در صورتی آغاز می‌شود که عملیات گسترده بهسازی و نوسازی باندها، ایجاد ترمینال‌های فرودگاهی کشور، نوسازی تجهیزات فرودگاهی مثل تعویض زنراتورهای برق ۶۰ ساله ایمنی- آتش‌نشانی و ارتقای مستمر سطح سرویس‌دهی در فرودگاه‌ها انجام شده است که نشان از خدمت‌رسانی عزیزان ما در شرکت فرودگاه‌ها دارد.

مدیرعامل و عضو هیئت‌ مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: در حج تمتع امسال حدود ۸۷هزار نفر اعزام می‌شوند که افزایش ۳۶درصدی زائران را نشان می‌دهد و این زائران از ۲۰ فرودگاه کشور اعزام خواهند شد.

مه‌آبادی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تسهیل روند اعزام و بازگشت زائران گفت: برنامه‌های حج تمتع ۹۶ از اردیبهشت امسال آغاز شد که استرس‌زدایی، تامین امنیت و ایمنی و ارتقای سرویس‌دهی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت فرودگاه‌ها بود و تحسین نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی را در پی داشت.

وی افزود: امسال اطلاع‌رسانی ۱۰۰درصدی از طریق پیامک و کانال‌های فضای مجازی با قدرت انجام خواهد پذیرفت.

مدیرعامل و عضو هیئت‌ مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به مدت‌ زمان اعزان زائرین ادامه داد: عملیات اعزام زائران که از هشتم مردادماه آغاز شده است، ۲۷ تا ۲۹ روز به طول خواهد انجامید و کل فرایند حج تا هفته نخست مهرماه ادامه خواهد داشت.

مه‌آبادی با اشاره به تقسیم پروازها بین هواپیمایی ایران‌ایر و شرکت سعودی گفت: پروازهای شرکت سعودی از شهرهای تبریز، مشهد و اهواز صورت می‌گیرد و پروازها از سایر نقاط کشور توسط ایران‌ایر انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر افزود: آغاز این طرح حدود ۱۵هزار کیلومتر مسیر جدید را در آسمان کشور به وجود ‌آورد که یکی از مهم‌ترین برکات آن، کمک‌رسانی به ملت محصورشده قطر و ایجاد راه‌های مستقیم و یک‌طرفه هوایی بود.

مدیرعامل و عضو هیئت‌ مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان خاطرنشان کرد: حج تمتع گذشته با دلهره سقوط هواپیمای فلایت‌چک به پایان رسید؛ اما امروز پیشرفته‌ترین هواپیمای فلایت‌چک دنیا در اختیار ما قرار دارد.

نظر شما