شناسهٔ خبر: 41649 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی:

آغاز عملیات احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک در خوزستان/ باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک تا سه سال آینده احداث می‌شود

راهسازی عملیات اجرایی باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک در خوزستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد، این در حالیست که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان هدف از اجرای پروژه باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک کاهش سوانح رانندگی و تصادفات است که این پروژه در مدت زمان سه سال اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، عملیات احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی آغاز شد.

این پروژه به طول ۵۲ کیلومتر است که با استفاده از اعتبارات ملی احداث می‌شود.

اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

همچنین این بزرگراه با هدف تسهیل تردد، افزایش ضریب ایمنی، کاهش مسیر و کاهش مصرف سوخت در این محور ساخته می‌شود.

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در مراسم کلنگ‌زنی باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک که امروز ۱۱ مردادماه در محل این پروژه برگزار شد، اظهار کرد: برای احداث این پروژه ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به آن اختصاص داده شده و این جاده، بخشی از کریدور و محور ترانزیتی بین استانی استان‌های خوزستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری محسوب می‌شود.

وی افزود: این قطعه از مسیر به صورت دو باند رفت و برگشت احداث می‌شود و اجرایی کردن آن باعث افزایش ترافیک سبک و سنگین در کریدور شده و با توجه به این‌که این منطقه کوهستانی است، احداث این مسیر به صورت چهارخطه ضرورت داشت.

رحمانی درباره احداث باند دوم این بزرگراه گفت: این مسیر کمک قابل‌توجهی به هدایت اصولی ترافیک و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی رخ به رخ، خواهد داشت. همچنین با ساخت باند دوم این بزرگراه، بخشی از کریدور و ترانزیت خوزستان، شهرکرد و اصفهان به اتمام می‌رسد.

وی عنوان کرد: با توجه به حاصلخیز بودن اراضی این منطقه و رونق کشاورزی و همچنین این‌که محصولات کشاورزی با سرعت و سهولت به بازار مصرف برسند، نیاز به احداث باند دوم وجود داشت.

رحمانی گفت: عرض این مسیر ۱۲.۵ متر و طول آن ۵۲ کیلومتر است که در مدت سه سال احداث می‌شود.

نظر شما