شناسهٔ خبر: 41666 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای اصلاح و تدقیق محدوده شهر ارومیه/ ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: اصلاح وتدقیق محدوده شهر ارومیه همچنین توجه به سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهر از اولویت‌های مدیریت شهری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: توجه به حمل‌ونقل همگانی، اصلاح وتدقیق محدوده شهرارومیه، انتقال پادگان ازمرکزشهر و توجه به سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهر از اولویت‌های مدیریت شهری به شمارمی‌رود.

ابراهیم مبارک قدم افزود: در حال حاضر کلانشهر ارومیه با سه موضوع در زمینه کیفیت زندگی و قابلیت سکونت، عدم دسترسی آسان به مراکز آموزشی، بهداشتی و خدماتی و پائین بودن سهم حمل‌و ‌‌نقل عمومی روبه‌رو است.

مبارک قدم  گفت: با توجه به رشد آلایند‌ه‌های شهری باید برای گسترش قلمروهای عمومی و فضاهای سبز، حفظ اراضی کشاورزی پیرامون شهر و همچنین ارتقای سهم حمل‌و‌نقل همگانی و کیفیت آن تلاش کرد.

وی با مهم دانستن نقش محلات در پیوندهای اجتماعی و فرهنگی بافت شهری ارومیه، تامین نیازمندی‌های محلات و توزیع بهینه، متناسب و موزون تراکم‌ها در سطح محلات را در جهت رعایت حقوق شهروندی ضروری عنوان کرد و گفت: جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در بهبود سازمان فضایی شهری موثر خواهد بود.

مبارک قدم  به اهمیت یکپارچگی حمل‌و‌نقل عمومی درون و برون شهری ارومیه اشاره کرد و افزود: طرح جانمایی ایستگاه مسافری راه‌آهن ارومیه در همجواری ترمینال اتوبوس‌رانی با هدف دسترسی آسان مسافران به حمل‌و‌نقل درون شهری اجرا می‌شود.

وی در خصوص انتقال پادگان شهری، ضمن اشاره به ایجاد فرصت بازآفرینی در بافت میانی شهر و تجدید حیات شهری در این بخش بر انجام مذاکرات با ارتش و پیگیری‌های لازم از سوی مدیریت شهری تاکید کرد.

ساماندهی ورودی و خروجی شهر ارومیه، تعریض و استانداردسازی محورهای دسترسی به مناطق گردشگری شهر ارومیه از جمله تفرجگاه بند، چی چست، منطقه امامزاده برکشلو و محور ارومیه به سمت سرو، تعیین و تکلیف اراضی با کاربری‌های مختلف در نقاط شهر ارومیه،  گسترش الگوهای صحیح معماری و شهرسازی، جلوگیری از دگرگونی ساختارهویتی و نیز نظارت مستقیم بر رعایت حقوق شهروندی در ساخت و سازهای شهری از مهمترین مواردی بود که اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در این دیدار مطرح کردند.

عزم جدی برای اصلاح بافت میانی شهر ارومیه

خبر دیگر اینکه، فرمانده قرارگاه وارشد آجا درمنطقه شمالغرب گفت: به تعهدات خود در قبال تغییر کاربری اراضی پادگان لشگر ۶۴ متعهد هستیم و می‌خواهیم سهمی در مدرن‌سازی شهر ارومیه داشته باشیم.

امیرسرتیپ کیومرث شرفی در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب تابع طرح جامع شهر ارومیه است و حسن نیت خود را برای زینت بخشیدن به فضای شهرارومیه با آزادسازی خیابان و تخلیه پادگان لشگر ۶۴ در سال‌های گذشته اثبات کرده است.

وی با بیان اینکه مردم شهر ارومیه با امنیت و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی عجین شده‌اند، گفت: رضایت‌مندی شهروندان و آرامش عمومی هدف اصلی ماست و عزم جدی برای اصلاح بافت میانی شهر ارومیه داریم.

فرمانده قرارگاه وارشد آجا درمنطقه شمالغرب بر وجود اراده و همت جمعی برای تعیین و تکلیف اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه تاکید کرد و یادآور شد که توافق همگانی برای اجرای طرح‌های کارآمد در این اراضی ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: پادگان لشکر ۶۴ جزو تاریخ شهر ارومیه است واز گذشته وجود پادگان در داخل محدوده شهر نقطه قوتی برای امنیت و آرامش بود.

ابراهیم مبارک قدم ادامه داد: امروز در سایه تلاش نیروهای نظامی و انتظامی  امنیت پایدار را شاهد هستیم و همکاری ارتش در بازآفرینی و تجدید حیات شهری بافت میانی شهر می‌تواند فرصتی برای رونق بخشی هسته مرکزی شهر به شمار آید.

وی با بیان اینکه اراضی پادگان لشکر ۶۴ ویژگی‌های ممتازی دارد، تصریح کرد: طرح ساماندهی این اراضی با محوریت استفاده بهینه از فضاها و ظرفیت‌های مکانی طراحی و مطالعه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب همواره حافظ منافع عمومی بوده است، افزود: راه‌اندازی موزه نظامی، نمایشگاه‌ها و فضاهای سبز تجهیز شده در طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه لحاظ خواهد شد.

وی با تاکید براینکه حل مشکلات شهری در تعیین و تکلیف اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در راس برنامه‌های اجرایی قرار دارد، گفت: حفظ منافع عمومی و شهروندان و ارگان‌ها در طرح ساماندهی این اراضی را مدنظر قرار خواهیم داد.

نظر شما