شناسهٔ خبر: 4167 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

هادی‌نژاد:

افزایش ظرفیت ۳ هزار و ۱۸۰ نفری قطارهای تهران - مشهد برای پایان هفته/ آمار ورود و خروج مسافران ایستگاه راه‌آهن تهران در دی‌ماه

ایستگاه راه‌آهن تهران مدیر ایستگاه راه‌آهن تهران از افزایش ظرفیت ۳ هزار و ۱۸۰ نفری قطارهای محور تهران مشهد خبر داد و گفت: این افزایش ظرفیت با افزودن قطارهای فوق‌العاده به محور تهران-مشهد برای تعطیلات پایانی دهه فجر صورت گرفته است.

عابدین هادی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس آخرین تصمیمات و ابلاغیه‌ها شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تاریخ‌های ۲۰ تا ۲۲ بهمن ۳ رام قطار ترنست هر یک با ظرفیت ۲۶۰ صندلی شهر تهران را به محور مشهد ترک می‌کنند، این قطارها از ۲۱ تا ۲۳ بهمن ماه به تهران بازخواهند گشت.

وی ادامه داد: همچنین بیستمین روز بهمن‌ماه امسال یک رام قطار چهار تخته با ظرفیت ۴۰۰ نفر از قم به سوی مشهد سیر می‌کند که در طول مسیر در ایستگاه تهران توقف کرده و مسافران تهرانی را هم با خود به مشهد خواهد برد.

مدیر ایستگاه راه‌آهن تهران اضافه کرد: در این ایام ۲ رام قطار اتوبوسی هر یک با ظرفیت متوسط یک هزار صندلی در محور تهران – مشهد سیر و حرکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار اداره تنظیم بازار راه‌آهن در دی‌ماه ۳۷۱ هزار و ۴۸۰ مسافر از تهران خارج و ۴۰۲ هزار و ۷۰۵ مسافر با قطار وارد پایتخت شدند، یادآور شد: به طور میانگین در دی‌ماه روزانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر با قطار از تهران خارج شده و ۱۳ هزار و ۵۰۰ مسافر با قطار وارد تهران شدند. البته این آمار به فصل زمستان تعلق دارد و نسبت به سایر فصول کشور از حجم رفت و آمد کمتری برخوردار است.

هادی‌نژاد گفت: آمار یادشده تنها به ایستگاه راه‌آهن تهران اختصاص دارد در حالی که بسیاری از مسافران محور تهران – مشهد در ایستگاه‌های ورامین، سمنان، شاهرود، نیشابور و نقاب وارد قطار شده یا از آن خارج می‌شوند که میزان رفت و آمد مسافران این مناطق در این آمار درج نشده است. /

نظر شما