شناسهٔ خبر: 41723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

بازدید از ۳۹۳ هزار متر مربع از سطوح ساخت‌و‌ساز قزوین طی سال ۹۵/ لزوم رعایت مقررات حفاظت از ساختمان‌های بلند مرتبه در برابر حریق

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: تیم‌های نظارت اداره‌کل راه و شهرسازی در سال ۹۵ بیش از ۳۹۳ هزار متر مربع از ساخت‌و‌سازهای استان را مورد بازدید قرار داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق‌لطفی گفت: تیم‌های نظارت عالیه اداره‌کل راه و شهرسازی در سال ۹۵ بیش از ۳۹۳ هزار متر مربع از ساخت و سازهای استان را مورد بازدید قرار داده‌اند.

وی در ادامه افزود: این تیم‌ها در سال گذشته جمعا تعداد ۵۰۶ بلوک و ۲۴۶۴ واحدهای آپارتمانی مسکونی، اداری و تجاری در حال ساخت را مورد بازدید میدانی قرار داده و با توجه به سطح تخلفات احتمالی انجام شده، برخوردهای لازم را در دستور کار قرار داده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: در همین راستا بیش از ۱۷۰ مورد مکاتبه با مراجع مختلف دولتی و خصوصی انجام شده که بیشترین این نامه‌نگاری‌ها مربوط به شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی ساختمان، استانداری و وزارتخانه متبوع است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۹۳ درصد از بازدیدهای کلی در سال ۹۵ مربوط به شهرستان قزوین بوده وهمچنین شهرهای اسفرورین، محمدیه، الوند، آبگرم و تاکستان نیز در سال گذشته مورد بازدید قرار گرفته‌اند که به تیم‌های نظارت عالیه تکلیف شده تا سطح بازدید در شهرستان‌ها افزایش یابد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این مطلب که مکاتبات جهت توقف پروژه نسبت به تعداد ساختمان‌های بازدید شده در سطح استان بیش از ۱۹ درصد است، عنوان کرد: مجموعا ۸۷ نامه جهت توقف پروژه های ساختمانی بازدید شده که دارای تخلف یا مشکلات بوده‌اند به ارگان‌های ذیربط ارسال شده است.

حق‌لطفی همچنین خاطرنشان کرد: در اولویت قراردادن پروژه‌های بلند مرتبه با محوریت رعایت ضوابط حریق با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و همچنین رعایت این مقررات در خصوص سایر ساخت و سازهای استان از برنامه‌‌های نظارت عالیه این اداره‌کل در سال ۹۶ است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ناظران عالی اداره‌کل راه و شهرسازی به شکل نمونه‌ای، سرزده و موردی  و یا پس از دریافت شکایت کارگاه‌های ساختمانی، پروژه‌ها را مورد رسیدگی و بازرسی قرار داده و بر اساس قانون با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

نظر شما