شناسهٔ خبر: 4176 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در مراسم افتتاح مسکن مهر انزلی؛

عزم راسخ دولت در زمینه واگذاری مسکن مهر به متقاضیان / بیش از ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تحویل متقاضیان شد

مسکن مهر رشت قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز دوشنبه در مراسم تحویل ۱۳۲ واحد مسکن مهر در شهرستان ساحلی انزلی اظهار کرد: امروز ۶ هزار واحد افتتاح مسکن مهر و بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده تحویل داده می‌شود که در مجموع به هفت هزار و ۵۹۰ واحد می‌رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با یادآوری برنامه دولت برای تکمیل و بهره برداری از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال افزود: از ۷۶ هزار واحدی که در گیلان در دست ساخت بوده تا امروز ۴۸ هزار واحد به بهره برداری رسیده و امیدواریم تا پایان سال کل طرح‌ها پایان یابد.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر گفت: دولت در زمینه واگذاری مسکن مهر به متقاضیان، عزمی راسخ دارد و مسوولان باید کمک کنند این پروژه‌ها به سرعت پیش برود.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات پرداختی به واجدین شرایط افزایش یافته و به تازگی شورای پول و اعتبار افزایش میزان وام از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان را تصویب کرده است.

به گفته اصغری مهرآبادی، مدت بازپرداخت وام از ۱۵ سال نیز به ۲۰ سال افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بخش سود تسهیلات بانکی که ۴. ۷ هفت درصد بود، فقط بانک مسکن این مبلغ سود را می‌گرفت و سایر بانک‌های عامل به این مساله عمل نمی‌کردند که با رایزنی‌های صورت گرفته در دولت، همه بانک‌ها این میزان سود دریافت می‌کنند.

اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه از بدو پیروزی انقلاب دغدغه همه مسوولان خانه دار شدن افراد فاقد مسکن بوده است، افزود: طرح بنیاد مسکن در سال ۵۸، تصویب قانون زمین شهری توسط شورای انقلاب و قانون اراضی شهری و زمین شهری و پس از آن مسکن مهر در همین راستا است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۷۲۰ واحد مسکن مهر تاکنون تکمیل شده که یک میلیون و ۳۲۰ واحد تحویل متقاضیان شده و بالغ بر دو میلیون واحد نیز سفت کاری انجام شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در مورد تامین زیرساخت‌های این طرح نیز تصریح کرد: برای زیرساخت‌ها و انجام خدمات زیربنایی، بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده ضمن اینکه به پنج هزار میلیارد تومان برای خدمات روبنایی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: در مورد سند اعیانی واحدهای مسکونی نیز نباید مشکلی وجود داشته باشد و همکاری‌های لازم با سازمان ثبت اسناد صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در سراسر کشور بیشترین اعتبار خدمات زیربنایی به استان گیلان اختصاص یافته است. از ۵۳ هزار و ۲۵۲ واحد مسکن مهر استان گیلان تاکنون ۲۶ هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است.  
از مجموع این واحد‌ها، ۱۲ هزار و ۲۰۱ واحد سه جانبه و ۱۴ هزار و ۸۹۵ واحد نیز از تعاونی‌ها و بقیه خود مالکی هستند.

اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح‌های مسکن مهر، آذرماه امسال و در نشست شورای مسکن مهر استان گیلان با اشاره به وجود پاره‌ای مشکلات در زمینه فاضلاب واحدهای مسکن مهر استان‌های شمالی گفته بود بیشترین یارانه پرداخت شده در بخش مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی، مربوط به گیلان و شهر رشت با ۹ میلیارد تومان است.

نظر شما