شناسهٔ خبر: 41823 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سفر مهندسان راه‌آهن ایران به ایتالیا برای مطالعه سیستم خط‌آهن سریع‌السیر

ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران مهندسان راه آهن ایران با هدف یادگیری اطللاعات تخصصی در باره ویژگی های ساختاری و فناوری سیستم خطوط راه آهن سریع السیر ایتالیا، که یکی از بهترین ها در جهان محسوب می شود ، به این کشور سفر کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی راه آهن ایتالیا امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر در بیانیه ای افزود: مهندسان شرکت راه آهن 'ایتالفر' ایتالیا (وابسته به گروه راه آهن دولتی ایتالیا) به همکاران ایرانی خود بهترین شیوه های به کار گرفته شده در ایتالیا در طراحی و ساخت بیش از یک هزار کیلومتر خط آهن سریع السیر را نشان می‌دهند. 

'کارلو کارگانیکو' مدیر عامل و مدیر کل شرکت ایتالفر گفت: هدف از این فرصت های همکاری، تقویت روابط اعتماد امیز متقابل با شرکت هایی که در بخش راه اهن در جمهوری اسلامی فعالیت می کنند است.

ایتالفر در حال تعریف طراحی های استراتژیکی برای توسعه سیستم ساختاری این اقتصاد مهم (ایران) است. در برنامه توسعه ترافیک خط آهن ایران برای سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۵ ، پیش بینی می شود شمار مسافران از ۲۵ به ۶۵ میلیون در سال افزایش پیدا کند. 

سفر هیات ایرانی به ایتالیا پس از دیدار اخیر 'رناتو ماتزونچینی' مدیر عامل و مدیر کل گروه راه آهن دولتی ایتالیا به تهران در فروردین ماه پارسال در هیات همراه رنتزی نخست وزیر این کشور صورت گرفت. 

راه آهن دولتی ایتالیا در تهران یک توافق سه جانبه در زمینه آموزش متخصصان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در همکاری با دانشگاه علوم و صنایع ایران امضا کرد. 

هدف از این توافق اجرای قرارداد چارچوب منعقد شده میان راه آهن دولتی ایتالیا و راه آهن ایران در سال ۲۰۱۶ برای توسعه شبکه سریع السیر قطار در ایران برای خطوط آهن مسیر قم -اراک و تهران - همدان به ارزش ۱.۲ میلیارد یورویی بود. 

راه آهن دولتی ایتالیا به عنوان پیمانکار عمومی به طراحی، ساخت، آزمایش و راه اندازی خطوط سریع السیر قم - اراک و تهران -همدان می‌پردازد. 

برچسب‌ها:

نظر شما