شناسهٔ خبر: 41876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

اتمام عملیات آسفالت گردنه صعب‌العبور نارنجی لار در آینده‌ای نزدیک

آسفالت مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از آخرین اقدامات پیمانکار در تکمیل عملیات آسفالت گردنه صعب‌العبور نارنجی لار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد اظهار داشت: خدای منان را شاکریم که با اراده‌ای از جنس خدمت‌رسانی و با وجود تمام سختی‌های موجود در پیچ و خم گردنهٔ نارنجی امروز شرایطی را مشاهده می‌کنیم که این ناهمواری‌ها به مسیری هموار مبدل شده است.

وی تصریح کرد: این گردنه یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های این اداره کل به شمار می‌آید که از مطالبات به حق مردمی بود که مدت‌ها انتظار مرتفع شدن آن را از مسئولین خواستار بودند و عملاً این پروژه با توجه به مشکلات پیش رو در ادوار گذشته از پروژه‌های بعضاً با سرعت کند و یا مسکوت این اداره کل در اذهان عمومی مخابره می‌شد ولیکن خوشبختانه امروز شاهد به اتمام رسیدن این پروژه در روزهای نه چندان دور هستیم.

باقری فرد افزود: گردنه نارنجی لار به دلیل قرار گرفتن در محور ترانزیتی شیراز- لار-بندر عباس یکی از پرترافیک‌ترین محورهای استان فارس به حساب می‌آید و طبق آمار سازمان راهداری کشور بیش از یک سوم خودروهای عبوری از این مسیر را خودروهای سنگین تشکیل می‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان با اشاره بر اینکه طول این گردنه سه و نیم کیلومتر است و بیش از یک میلیون دویست و پنجاه هزار مترمکعب خاک‌برداری و صد هزار مترمکعب خاک‌ریزی در آن صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر عملیات آسفالت گردنه نارنجی رو به اتمام است و به زودی آماده بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

نظر شما