شناسهٔ خبر: 42051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در مراسم روز خبرنگار عنوان کرد:

تمام راه‌های اصلی استان قزوین چهاربانده می‌شود/ بازآفرینی ایستگاه راه‌آهن قزوین

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با اجرای طرح‌های تعریض مسیرهای اصلی استان قزوین، برای انجام این مهم تنها ۶۵ کیلومتر راه باقی‌مانده و ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه راه و شهرسازی برگزار شده بود، گفت: خبرنگاران در تنویر افکار عمومی و اعتمادسازی مردم به خدمات دولت جایگاه ویژه‌ای دارند و حضور مؤثر ایشان در برنامه‌های این اداره نقش مهمی در انعکاس مطلوب برنامه‌ها داشته و توانسته در اطلاع‌رسانی مؤثر باشد و ما نیز قدردان همه کسانی هستیم که با تلاش شبانه‌روزی خود در مسیر آگاهی بخشی تلاش می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان قزوین را به جاده‌های چهاربانده تبدیل خواهیم کرد که در این راستا محور قزوین به آبیک، مسیر تاکستان به سمت ضیاءآباد، مسیر قزوین به آوج به مسافت ۱۰ کیلومتر، ۲۰ کیلومتر در محور رحیم‌آباد به دانسفهان و در مجموع ۶۵ کیلومتر به چهاربانده تبدیل خواهد شد تا همه راه‌های اصلی چهاربانده شود.

وی افزود: احداث آزادراه قزوین به بویین‌زهرا، ساوه، برای اتصال اتوبان‌های شمال به بخش مرکزی امسال عملیاتی خواهد شد که این مسیر با ۱۷۰ کیلومتر مسافت در دست اقدام است که مسیر آبیک به قزوین به طول ۱۵ کیلومتر آغاز شده است.

حق لطفی گفت: برای اجرای آزادراه قزوین به بویین‌زهرا ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد و قرار است این جاده چهار بانده به ۶ باند افزایش یافته و اعتبار آن نیز از طریق فاینانس تأمین شود.

وی به احداث کمربند جنوبی تهران به قزوین اشاره کرد و یادآور شد: احداث این مسیر که از سمنان آغاز و با گذر از جنوب شهر تهران تا نزدیکی‌های شهر زیاران در استان قزوین امتداد پیدا می‌کند و ۱۳ کیلومتر این مسیر نیز مربوط به استان است، از سمت تهران در حال اجرا می‌باشد.

استان قزوین دارای ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه و ۲۱۷ کیلومتر آزادراه است.

حق لطفی تصریح کرد: بازآفرینی ایستگاه راه‌آهن قزوین از برنامه‌های اولویت‌دار استان است که با اجرای دوخطه شدن و برقی شدن راه‌آهن تهران به قزوین این طرح عملیاتی خواهد شد.

حق لطفی ادامه داد: افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر و بار با ۲ خطه شدن خطوط ریلی قزوین - تهران در آینده نزدیک و نیز ادامه آن تا شهر زنجان، به همراه بهره‌برداری از خط آهن قزوین - رشت در سال جاری، لزوم توجه به توسعه ایستگاه این شهر را دوچندان کرده و به همین جهت، قزوین در کانون توجه سند توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) راه‌آهن جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

حق لطفی بیان کرد: اجرای طرح TOD در استان قزوین به عنوان طرح توسعه بر مبنای حمل و نقل برای اولین بار در قزوین اجرا خواهد شد که به بهبود کیفیت زندگی شهری منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح بازآفرینی ایستگاه و محله راه‌آهن قزوین نیز از سوی شهرداری در مراحل نهایی قرار گرفته و با اجرای آن شاهد ارائه خدمات مناسب‌تری به شهروندان خواهیم بود.

نظر شما