شناسهٔ خبر: 4208 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق مطرح کرد:

۵ تصمیم مشترک برای تسهیل سیر و حرکت قطارها از مرز اینچه‌برون

ایستگاه راه آهن اینچه برون مدیرکل راه‌آهن شمالشرق با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با رییس راه‌آهن عشق‌آباد گفت: برای تسهیل سیر و حرکت قطارها از مرز اینچه‌برون به توافقاتی رسیدیم.

محمدرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: دوشنبه ۲۰ بهمن ماه برای دومین‌بار با رییس راه‌آهن عشق‌آباد ملاقات کردم. در این نشست بر سر مسایل دو جانبه میان ایران و ترکمنستان با هدف سهولت سیر و حرکت قطارهای باری از مرز ریلی اینچه‌برون به توافقاتی رسیدیم.

وی ادامه داد: برای برقراری ارتباط آسان و سریع مقرر شد کابل ارتباطی میان راه‌آهن ایران و ترکمنستان وصل شود تا با شماره ۴ رقمی و بدون شمارگیری کد کشورها ارتباط آسان میان راه‌آهن این دو کشور برقرار شود. همچنین ایجاد و تجهیز اتاق مبادلات در راه‌آهن شمالشرق و ترکمنستان از دیگر توافقات نشست روز گذشته بود. این اتاق محلی برای تحویل دادن و تحویل گرفتن واگن‌های باری کشور همسایه و اسناد آن است.

مدیر کل راه‌آهن ناحیه شمالشرق با بیان اینکه مقرر شد مشخصات فنی واگن‌های ایرانی که در ترکمنستان می‌توانند سیر داشته باشند را به طرف ترکمنی ارایه دهیم تا این واگن‌ها پس از تعوضی بوژی بتوانند در ترکمنستان سیر و حرکت داشته باشند، اظهار کرد: همچنین به زودی گزارشی از فشار بار گاباری خطوط ایران به ترکمنستان اعلام می‌شود تا ترکمن‌ها قطارهای باری خود را بر اساس گاباری (طول و ارتفاع خطوط در تونل‌ها) راهی ایران کنند.

وی افزود: از دیگر مفاد این نشست ایجاد نوبت متناوب دو ماهه میان ماموران ایرانی و ترکمنستانی برای تحویل و ارایه واگن‌های باری ایرانی و ترکمنی بود. همچنین مقرر شد رییس راه‌آهن عشق‌آباد در چهارمین روز اسفندماه امسال از ایستگاه راه‌آهن گرگان دیدن کند سپس همزمان با ۱۴ اسفندماه جلسه‌ای در راستای پیگیری خواسته‌های این دو کشور همسایه، در خاک ترکمنستان برگزار شود./

نظر شما