شناسهٔ خبر: 42105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان اردبیل برگزار شد:

جزئیات برگزاری نهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل

جلسه نهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل با حضور معاون امور عمرانی استانداری و کلیه اعضاء عضو ستاد در محل فرمانداری اردبیل تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، فهیمی معاون امور عمرانی استانداری گفت: اجرای پروژه‌های ستاد بازآفرینی شهری موجب هم‌افزائی در کارها، رونق و افزایش کیفیت زندگی در محلات هدف خواهد شد که لازم است در اجرای پروژه‌های اقدام مشترک با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط مشارکت داشته باشند.

عبدالرحمن روحی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل با ارائه گزارش در این جلسه از وضعیت بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان اظهار کرد: تاکنون برای ۱۵۲۳ هکتار از بافت‌های ناکارآمد میانی طرح مطالعاتی تهیه شده است که نقش شهر اردبیل بیش از ۵۰ درصد این مساحت می‌باشد.

وی گفت: برای ۱۱۴۶ هکتار از سکونتگاه‌های غیررسمی استان نیز طرح و پروژه تعریف شده است و هم‌اکنون ۳۹ محله مطالعه شده و ۲۱ محله هدف در برنامه کاری و همچنین ۳ محله پایلوت وجود دارد.

در ادامه شهرداری اردبیل به عنوان دبیر شهرستان گزارشی از عملکرد شهرداری ارائه و از عدم همکاری و ارائه گزارش عملکرد سایر دستگاه‌ها به دبیرخانه اظهار نارضایتی نمود.

همچنین در این جلسه مقرر شد پس از بررسی طرح مطالعات توانمندسازی با توسعه کسب و کار خرد، طرح مذکور توسط کارگروه اقتصادی استان مجدداً بررسی و با تعیین اولویت محلات هدف در ستادهای شهرستانی و بر اساس مطالعات انجام یافته به ستاد بازآفرینی استان اعلام گردد.

در پایان جلسه وضعیت پروژه‌های اقدام مشترک توسط دستگاه‌های اجرائی در محله گل مغان شهر اردبیل مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.

نظر شما