شناسهٔ خبر: 42121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شمیرانات خبر داد:

بهسازی محورهای روستایی شمیرانات

خط کشی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شمیرانات گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و شناسایی نقاط حادثه‌خیز راه‌های شهرستان، پیچ تند و حادثه‌خیز هنزک واقع در محور روستایی هنزک تعریض و رفع مشکل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، حسین آقایی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شمیرانات گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و شناسایی نقاط حادثه‌خیز راه‌های شهرستان، پیچ تند و حادثه‌خیز هنزک واقع در محور روستایی هنزک را با همکاری دهیاری و شورای روستایی تعریض و رفع مشکل شد.

آقایی افزود: با هدف ایجاد بستر مناسب راه‌های ارتباطی و تردد آسان و ایمن عملیات تسطیح و رگلاژ تسطیح و رگلاژ شانه راه در محورهای روستایی سد لتیان، آهار، افجه، برگه جهان، نیکنام ده و عمامه به طول کیلومتر ۱۷ توسط یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر و ۹۰ تن آسفالت گرم انجام شد.

این مسئول ادامه داد: در راستای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۲ کیلومتر خط‌کشی سرد میانی در محور تلو با هدف  ارتقاء ایمنی و تسهیل ترافیک اجرا گردیده است.

وی اشاره کرد: از آنجا که بهسازی و روکش اسفالت موجب اختلاف سطح سواره‌رو و افتادگی شانه راه می‌گردد. طرح اصلاح و رفع افتادگی شانه راه محور فشم توسط اکیپ‌های راهداری این شهرستان به طول ۲ کیلومتر و با عرض ۵۰ متر انجام شد.

همچنین این مقام مسئول عنوان کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی محورهای شهرستان عملیات نصب ۲ عدد نیوجرسی در نقطه حادثه‌خیز در محور تلو و نصب ۲۴ عدد چراغ سولار خورشیدی تکخانه و دو عدد سه خانه در محورهای اصلی و روستایی شد.

همچنین در راستای تردد ایمن‌تر خودروها، نقاط حادثه‌خیز محور تلو، مجهز به تابلوهای تعیین سرعت شد.

نظر شما