شناسهٔ خبر: 42254 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی نرم‌افزار تلفن همراه سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

فرامرز مداح در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان راهداری‌ حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص دسترسی آزاد به اطلاعات امكان دسترسی به آمار و اطلاعات سالنامه آماری این سازمان در سال ۹۵ از طریق تلفن همراه جهت عموم كاربران فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرامرز مداح مدیركل  دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان بابیان این خبر اظهار داشت: با توجه به اهمیت دسترسی به آمار و اطلاعات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ‌ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای بهره‌برداری بهینه از آمار و اطلاعات موجود، اقدام به تهیه اپلیكیشن سالنامه آماری سازمان، قابل‌استفاده در انواع دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت با سیستم‌عامل اندروید و آی او اس نموده است.

وی افزود: كتاب سالنامه آماری سازمان كه از سال ۱۳۷۴ تاکنون هرساله تهیه و چاپ‌شده است به‌عنوان مرجع و منبع آمار نهایی و تائید شده سازمان است كه در اختیار طیف وسیعی از استفاده‌كنندگان قرار می‌گیرد، لیكن استفاده از كتاب چاپ‌شده در مكان‌های كتابخانه‌ای و یا دفتری كاربرد بیشتری داشته و دسترسی به اطلاعات سالنامه در خارج از این مكان‌ها روش و سبك متفاوتی را می‌طلبد كه آسان  و سهل‌تر با صرف زمانی كمتر باشد

مداح خاطرنشان كرد: همچنین با توجه به وجود خلاصه آمارهای كشوری در بخش‌های مختلف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی مهر و موم‌های ۸۵ الی ۹۵ و  خلاصه آمار استان‌ها به‌صورت مجزا برای هر استان در سالنامه‌ی سازمان، دسترسی به اطلاعات از طریق تلفن همراه، برای مدیران و کارشناسان این حوزه بسیار کاربردی است  كه این مهم با تهیه اپلیكیشن مذكور محقق گردیده است.

وی بیان كرد: در حال حاضر نسخه اندروید اپلیكیشن بر روی سایت سازمان در قسمت آمار و اطلاعات سایت و نسخه IOS  آن در ماركت App store  قابل‌دسترسی و بهره‌برداری است. جهت دریافت فایل از ماركت فوق‌الذكر كافی است كلمه سالنامه به فارسی جستجو شود. كاربران با  دانلود نرم‌افزار فوق بر روی تلفن همراه خود و نصب آن، امكان مشاهده آخرین اطلاعات سالنامه را به ساده‌ترین روش، بدون نیاز به اینترنت خواهند داشت.

این گزارش حاكی است كاربر قادر به مشاهده آمار و اطلاعات موردنظر خود به‌صورت لایه‌های فصلی، ‌ بخشی و فهرست جداول است. تفكیك موضوعی اطلاعات شامل بخش‌های زیر است: خلاصه آمارهای مدیریتی، امور فنی و زیربنایی، حمل‌ونقل كالا، حمل‌ونقل مسافر، حمل‌ونقل بین‌المللی، امور ایمنی و ترافیك، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل هوشمند، خلاصه آمارهای استان‌ها به تفكیك هر استان.

مداح روند رو به افزایش تقاضا و استفاده متخصصان امر، دانشجویان و محققان كشور از اطلاعات و داده‌های دقیق و مطمئن در حوزه راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای را در سال‌های اخیر قابل‌ملاحظه ذكر و تأکید كرد: امكان فراهم‌شده در نوع خود هم در کشور وهم در بین كشورهای منطقه کم‌نظیر است و به‌طور یقین آمارها و اطلاعات درجهت برنامه‌ریزی‌های سایر نهادها نقش مؤثری دارد .

 
 
 

نظر شما