شناسهٔ خبر: 42294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان ایلام انجام شد:

بازدید استاندار ایلام از پروژه‌های راهسازی استان

بازدید استاندار ایلام به همراه مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مديران و مسئولان استان از پروژه‌های راهسازی استان ایلام بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، در بازدید استاندار ایلام از عملیات اجرایی بزرگراه ایلام- مهران ضمن تأکید بر رفع گره‌های ترافیکی تا اربعین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مناسب ارزیابی شد.

سیدکمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در تشریح پروژه‌های بزرگراه ایلام- مهران گفت: عملیات اجرایی این محور در سه قطعه تعریف و اجرایی شده است قطعه اول از روستای مهدی‌آباد تا تقاطع ماربره با قراردادی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان اردیبهشت ماه سال جاری به مدت ۱۸ ماه منعقد شده است، این قطعه سخت‌ترین قسمت مسیر را تشکیل می‌دهد و شامل یک تونل و پل‌های بزرگ و کوچک و عملیات‌های خاکی سنگینی می‌باشد و تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این قطعه از تقاطع ماربره تا تقاطع صالح‌آباد با قراردادی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از بهمن‌ماه سال گذشته به مدت ۱۸ ماه منعقد گردیده و تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه سوم از تقاطع صالح‌آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق را شامل می‌شود که قرارداد آن به مبلغ ۷۸ میلیارد تومان با موسسه ولی‌عصر (عج) از آبان ماه سال گذشته به مدت ۱۸ ماه منعقد گردیده و تاکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این قطعه از پل کنجانچم تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به دو جاده مجزا تفکیک می‌شود و شامل پل‌های بزرگ و کوچک متعدد و حجم عظیمی خاک‌برداری و خاک‌ریزی است.

میرجعفریان بیان کرد: اولویت جبهه کاری این پروژه‌ها رفع نقاط پرحادثه و گره‌های ترافیکی محور تا اربعین سال جاری است و پیش‌بینی می‌شود تا اربعین امسال حدود ۳۰ کیلومتر این محور به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک قرار گیرد.

مهندس مروارید استاندار ایلام پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این محور را نسبت به زمان قرارداد تاکنون مناسب ارزیابی و بر تسریع در رفع گره‌های ترافیکی محور تا اربعین امسال تأکید کرد.

بازدید از تقاطع غیرهمسطح ارغوان

در این بازدید بر تسریع در بهره‌برداری از این پروژه با توجه به سامانده بار ترافیکی ورودی شهر ایلام و تفکیک تردد به سمت کنارگذر شرقی ایلام به سمت مهران تأکید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: هدف از اجرای این پل روگذر هدایت ترافیک محور کرمانشاه-حمیل-ایلام- مهران به کنارگذر شرقی شهر ایلام بوده که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آن ترافیک میدان ارغوان که ورودی شهر ایلام می‌باشد ساماندهی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به هزینه ۸ میلیارد تومانی احداث این پل تاکنون خاطرنشان کرد در صورت تأمین اعتبار تکمیل این پروژه پیش‌بینی می‌شود تا اربعین سال جاری شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

بهسازی محور ملکشاهی- مهران (گردنه ترشابه)

در بازدید از این محور مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: محور ایلام- ملکشاهی- مهران به عنوان محور دوم اربعین از سال‌های گذشته مورد توجه زائرین عزیز قرار دارد، این محور مخصوصاً در زمان بازگشت زوار یک محور کلیدی محسوب می‌شود با این توصیف گردنه صعب‌العبور ترشابه یکی از نقاط حساس این محور بود که برای رفعان قراردادی بالغ بر ۶ میلیارد تومان با پیمانکار از آذر ماه سال گذشته به مدت ۱۲ ماه منعقد گردید و تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 مدیرکل راه و شهرسازی افزود: در صورت تأمین اعتبار پیش‌بینی می‌شود پروژه بهسازی گردنه ترشابه محور ایلام- ملکشاهی- مهران تا اربعین سال جاری به بهره‌برداری برسد.

نظر شما