شناسهٔ خبر: 42318 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر لنگه صورت گرفت:

بازدید مدیران کشتیرانی یونانی نپتون لاین از بندر تجاری لنگه/ پیگیری برای راه‌اندازی خط ترانزیت خودرو از دبی به لنگه

جلسه در نشست مشترک مدیر امور خاورمیانه خط کشتیرانی نپتون لاین یونان با مسئولان بندرلنگه، راه‌اندازی مسیر دریایی واردات و ترانزیت خودرو از دبی به بندرلنگه مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در جریان بازدید نمایندگان این خط کشتیرانی اروپایی از بخش‌های مختلف بندرلنگه اظهار داشت: مشترکات فراوانی بین دو کشور ایران و یونان در بخش‌های مختلف اقتصادی وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تقویت تعاملات دوسویه در زمینه‌های مشترک، همکاری‌ها و تعاملات تجاری بین دو کشور در حوزه حمل و نقل دریایی افزایش یابد.

حمید زنگانه معاون دریایی و بندری بندرلنگه نیز در نشست مشترک با نمایندگان خط کشتیرانی نپتون لاین یونان گفت: با انجام پروژه لایروبی با حجم ۴۰۰ هزار مترمکعب و افزایش ۵.۵ متری عمق آبخور در تمام نقاط دسترسی حوضچه و افزایش قدرت مانور و پهلوگیری شناورهایی با ظرفیت پنج تا ده هزار تن، اسکله‌های بندرلنگه پتانسیل خوبی برای افزایش همکاری در تمام زمینه‌ها به ویژه واردات و ترانزیت خودرو را دارد.

مارکوس واسیلیکوس مدیر امور خاورمیانه خط کشتیرانی نپتون لاین یونان، توسعه مناسبات تجاری در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در بخش واردات و ترانزیت خودرو را خواستار شد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک و پس از آماده شدن شرایط لازم بتوانیم با توسعه واردات و ترانزیت خودرو از طریق مرز دریایی بندرلنگه، شاهد آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های فی‌مابین دو کشور باشیم.

وی ضمن بازدید از تجیهزات بندری و اسکله‌های عملیاتی بندرلنگه به بررسی شرایط و مشخصات بندر و امکان‌سنجی ورود، پهلوگیری و تخلیه کشتی‌های تحت پوشش در این بندر و قوانین و مقررات گمرکی و راهکارهای روش انجام کار پرداخت.

مدیر امور خاورمیانه خط کشتیرانی نپتون لاین ضمن ابراز قدردانی از همکاری مجموعه مدیریتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه و خدمات منحصر به فرد این بندر، خواستار گسترش همکاری‌های صمیمانه این بندر با شرکت متبوع خود در زمینه تسریع حمل کالای وارداتی و ترانزیتی شد.

نظر شما