شناسهٔ خبر: 42352 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن خراسان خبر داد:

كاهش ۳۵ درصدی زمان سیر حمل بار از بندرعباس به خراسان با برقراری قطار باری برنامه‌ای و مستقیم

هادی ضیایی‌مهر مدیرکل راه‌آهن خراسان از كاهش زمان سیر حمل‌ونقل كانتینر از بندرعباس به ابومسلم در سال جاری خبر داد بطوریكه این زمان از ۵۲ ساعت به ۳۴ ساعت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمدهادی ضیایی مهر گفت: با برقراری قطار باری برنامه‌ای و مستقیم از بندرعباس به مقصد خراسان شاهد كاهش ۳۵ درصدی در زمان سیر حمل‌ونقل كانتینر از بندرعباس به ابومسلم در ۴ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینكه راه‌آهن حق دسترسی به شبكه ریلی را برای حمل كانتینر به صفر رسانده، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار تن كانتینر كه حامل قطعات خودرو ایران‌خودرو خراسان بوده است، از بندرعباس به مقصد ایستگاه ابومسلم حمل شده كه شاهد رشد چشمگیر ۲۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بوده‌ایم.

وی با اشاره به شرایط موجود تصریح كرد: با افزایش تعاملات با ایران‌خودرو خراسان و شركت مالك واگن و برقراری جلسات مشترك و همچنین انجام تغییرات فنی از قبیل تغییر در مسافت‌های پست بازدید، به دنبال بهبود بیش‌ازپیش شرایط موجود هستیم.

مدیرکل راه‌آهن خراسان ضمن تشریح مزایای حمل‌ونقل كانتینری مهم‌ترین آن‌ها را سهولت در انجام عملیات تخلیه و بارگیری، درب به درب بودن حمل، كاهش هزینه‌ها از قبیل هزینه‌های گمركی، بیمه و حمل‌ونقل و كاهش خسارات ناشی از شكستگی، خراب شدن و یا خطر برشمرد.

نظر شما