شناسهٔ خبر: 42378 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

اصلی‌ترین اولویت پیش روی وزارت راه و شهرسازی توجه به برنامه ششم توسعه است/ توجه ویژه به گروه‌های حاشیه‌نشین، ساکنان بافت‌های فرسوده و خانه اولی‌ها/ تلاش برای انتقال بار و مسافر از جاده به ریل

 آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گروه‌های اولویت دار این وزارتخانه در دولت دوازدهم بیان داشت: گروه‌های حاشیه نشینان، ساکنان بافت‌های فرسوده، خانه اولی‌ها و کم درآمد‌ها در بخش مسکن و در بخش حمل‌ونقل علاوه بر توجه به مسائل ناوگان حمل‌‌ونقل عمومی، انتقال بار و مسافر از جاده به روی ریل در اولیت‌ برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نخستین جلسه دولت در جمع خبرنگاران با قدردانی از نمایندگان مجلس به دلیل دادن رای اعتماد به او اظهار کرد: نحوه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بسیار مناسب و با دقت انجام گرفت و مباحث طرح شده در کمیسیون‌ها کارشناسانه بود و باعث شد که تعامل بسیار خوبی ایجاد شود.

وی گفت: این نحوه رسیدگی به صلاحیت وزرا نه‌تنها به کار دولت و مجلس می‌آید بلکه باعث می‌شود که مردم به تصمیماتی که دولت و مجلس اتخاذ می‌کنند، اعتماد کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به بیان برخی اولویت‌های خود در دولت دوازدهم پرداخت و با تاکید بر اینکه کارهای مفصلی برای دولت دوازدهم داریم، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین اولویت پیش روی وزارت راه و شهرسازی توجه به برنامه ششم توسعه است.

وی اظهار کرد: در حوزه مسکن اصلی‌ترین مساله رسیدگی به چهار گروه اولویت‌دار است. نخستین گروه حاشیه‌نشینان با حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت و گروه دوم ساکنان بافت‌های فرسوده با حدوده هشت میلیون نفر جمعیت هستند. همچنین خانه‌اولی‌ها و گروه‌های کم‌درآمد از دیگر گروه‌های اولویت‌داری هستند که باید در بخش مسکن به وضعیت آنها سامان داده شود.

آخوندی در ادامه با اشاره به اولویت‌های وزارتخانه متبوعش در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل علاوه بر توجه به بخش ناوگان هوایی، زمینی و ریلی موضوع تبدیل حمل‌ونقل از خودرو محور به ریل‌پایه از جمله دیگر اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید وضعیت ریل را در شرایطی قرار دهیم که بتوانند در کشور با خودرو رقابت کنند.

آخوندی ادامه داد: از طرفی ریل پایه شدن حمل و نقل از دیگر برنامه های ما خواهد بود به گونه‌ای که ریل بتواند با خودرو رقابت کند.

نظر شما