شناسهٔ خبر: 42492 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

آغاز اجرای تعریض بخشی از محور امام رضا(ع) درهفته دولت/ تدارک شبکه کامل جاده‌ای و ریلی برای البرز/ بهره‌‌برداری از طرح‌های راه و شهرسازی استان فارس

گزارش آخر هفته برنامه‌ریزی برای تعریض بخشی از محور امام رضا(ع) درهفته دولت، بهره‌‌برداری از ۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمانشاه، کلنگ‌زنی محور هشتگرد- طالقان در هفته دولت و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۲۸۴۵میلیارد ریال طرح راه و شهرسازی فارس از مهم‌ترین اخبار حوزه استانی طی هفته اخیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروری بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

آذربایجان شرقی

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار آذربایجان‌شرقی، مصوبه شورا را درباره مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر نقده در دو بند با تاکید بر مخالفت شورا با الحاق اراضی موسوم به تعاونی‌های نیروی‌انتظامی و دادگستری به شهر نقده، ابلاغ کرد.

آذربایجان غربی

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برای حركت در مسیر اصلی وظایف سازمانی، رعایت حقوق شهروندی و به سرانجام رساندن تعهدات در حوزه‌های راهسازی، مسكن و شهرسازی را هدف‌گذاری كرده‌ایم.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل از افتتاح ۱۵ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور و مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی گنج پدر درهفته دولت خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این اداره‌کل ایمن‌سازی و پیش‌گیری از تصادفات جاده‌ای است که دراین راستا ایمن‌‌سازی ۳۰ مدرسه واقع در حاشیه راه‌های استان را انجام داده‌ایم.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه در طرح جامع حمل‌و‌نقل کشور شبکه کاملی از راه‌های جاده‌ای و ریلی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای استان تدارک دیده شده است، به پیشرفت حدود ۲۵ درصدی پروژه آبیک به چرم‌شهراشاره کرد و با اشاره به آغاز ساخت تونل محور هشتگرد- طالقان درهفته دولت گفت: تا پایان شهریور ۱۳ هزار واحد مسکن مهر در کرج و هشتگرد تکمیل می‌شود.

ایلام

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام با اعلام برنامه‌ریزی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بار این استان در سال آتی گفت: در یک سال گذشته بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر طی ۲۵۰ هزار سفر در استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن پنج درصد افزایش داشته است.

تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه هفته دولت شاهد کلنگ‌زنی پروژه تعریض محور امام رضا(ع) حدفاصل سه راهی چنداب تا شریف‌آباد خواهیم بود، از برنامه‌ریزی برای تکمیل تمام واحدهای مسکن مهر استان تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده در ۱۰ شهر استان تهران ۶۰۰۰ هکتار است که در این محدوده حدود دو و نیم میلیون نفر سکونت دارند.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرونده مسکن مهر این استان تا پایان آبان ماه بسته می‌شود، از اتمام پروژه‌های واقع در سایت‌های بروجن و فرخ‌شهر خبر داد و با اشاره به افتتاح هشت کیلومتر از باند دوم سفیددشت- زرین‌شهر درهفته دولت گفت: مطالعات شناسایی محلات هدف سکونتگاه‌های غیررسمی استان در شهرکرد شروع شده و به زودی عملیاتی می‌شود.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح ۸۱.۵ کیلومتر راه روستایی استان در هفته دولت خبر داد.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه این اداره‌کل موفق به کسب رتبه اول کشور در اهتمام ویژه برای تكمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب هیئت دولت به استناد ارزیابی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی شد، گفت: نیمه دوم امسال پرونده مسکن مهر خراسان رضوی بسته می‌شود.

خراسان شمالی

سرپرست اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی از حضور اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت خبر داد.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از نصب سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) در زنجان خبر داد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: همزمان با هفته دولت طرح‌های این مجموعه در حوزه بزرگراه، راه روستایی، مسکن مهر و احداث ساختمان اداری به ارزش ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

قزوین

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: آزمون ارزیابان HSE در استان قزوین به صورت الکترونیکی توسط دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با افتتاح یک هزار و ۱۰۵ واحد مسکن مهر در سال جاری، پرونده این طرح ملی در استان قم بسته می‌شود.

کردستان

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: ۴۸ درصد از بزرگراه‌های استان کردستان در چهار سال اخیر و در دولت تدبیر وامید ساخته شده و این حاکی از توجه ویژه دولت به توسعه راه‌های استان است.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۴۰ کیلومتر بزرگراه شامل ۲۷ کیلومتر بزرگراه کربلا (اسلام‌آباد غرب – سرپل ذهاب) و ۱۰ کیلومتر بزرگراه هرسین – نورآباد و ۳ کیلومتر از بزرگراه سنقر- بیستون آماده بهره‌برداری است.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از آمادگی افتتاح بیش از ۷۶ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در هفته دولت پیش رو خبر داد.

کهگیلویه و بویراحمد

معاون املاک راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه ارتباطی با یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان راه‌اندازی می‌شود، این در حالیست که به گفته فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۸۱ مورد پیشگیری از تصرف اراضی توسط این یگان انجام شده است.

گلستان

کارشناس حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان خبر داد: در چهارماهه اول سال جاری، به ۱۴ مورد از تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر استان رسیدگی شد.

هرمزگان

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی هرمزگان همچنین از افتتاح سالن ورزشی برنطین، سالن ورزشی بندر مقام، سالن ورزشی کشار، سالن ورزشی گروک، کتابخانه عمومی بندرلنگه، کتابخانه عمومی میناب، مرکز حمایتی بندرلنگه، مجتمع فرهنگی هنری تنب بزرگ و مرکز حمایتی توکهور هشتبندی با اعتباری بیش از ۲۰۴ هزار و ۸۸۵ میلیون ریال با مساحت ۱۷۹۰۳ مترمربع در هفته دولت خبر داد.

یزد

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد از تصویب طرح تفصیلی شهر یزد خبر داد.

کرمان جنوبی

اولین نشست تخصصی مدیران و متخصصان شهری در سال ۹۶ و اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در خصوص بررسی فرآیند بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف شهر جیرفت با تأکید بر نهادسازی و تسهیلگری محلی، مستندات قانونی و ترتیبات نهادی برگزار شد.

لارستان

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لارستان از برگزاری آزمون الکترونیکی نشان تعالی HSE خبر داد.

نظر شما