شناسهٔ خبر: 42506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد:

قزوین پایلوت اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل‌و‌نقل در کشور/ ایجاد دوره طلایی حمل‌و نقل ریلی با انتخاب مجدد آخوندی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه ستاد بازآفرینی استان گفت: تنها سه استان قزوین، فارس و خراسان رضوی در کشور برای اجرای طرح TOD انتخاب شده‌اند که از بین آنها قزوین به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، ستاد بازآفرینی شهری استان به ریاست استاندار، دبیری مسعود حق‌لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور حمیده زرآبادی نماینده مردم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای ستاد در محل سالن جلسات دفتر استاندار تشکیل شد.

حق‌لطفی ضمن ارایه گزارشی از فرآیند طی شده در خصوص طرح TOD در استان عنوان کرد: بازآفرینی محله راه ‌آهن قزوین و یکپارچه سازی حمل‌و‌نقل درون و برون شهری از موضوعاتی است که در این طرح پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان تاکید کرد: با توجه به دوخطه شدن راه‌آهن تهران- قزوین- زنجان و راه‌اندازی قطار قزوین- رشت، با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم از فرصت پیش آمده بیشترین بهره را ببریم.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین عنوان کرد: سیاست‌های امروز وزارت راه و شهرسازی برای اقدام در بافت‌ها و فضاهای تاریخی و ناکارآمد شهری به هیچ روی انجام پروژه‌های سخت افزاری و دخالت‌های کالبدی گسترده نیست، بلکه احیای محلات، ایجاد رویداد در آنها و باززنده‌سازی این بافت‌ها از موضوعات مورد تاکید در این برنامه‌هاست.

محسن اسماعیلی، مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی و همچنین سیستم‌های نوین حمل‌و‌نقلی، یکی از مهمترین موضوعات مورد پیگیری در اجرای طرح TOD ، دور کردن شهرها از وضعیت خودرو محوری و حرکت به سوی ایجاد شهرهای انسان محور و پیاده کردن سیستم‌های حمل‌و‌نقل عمومی کاربردی در شهرهاست.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب هم در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین گفت: انتخاب مجدد آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی منجر به رخ دادن اتفاقات بزرگ و ماندگاری در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی شده و دوره طلایی ریلی را رقم خواهد زد.

علی خدایی عنوان کرد: انتخاب قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح TOD فرصت مناسبی برای توسعه راه‌آهن در منطقه است.

خدایی افزود: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا با همه توان جهت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های شهر و استان قزوین وارد موضوع شده و همکاری لازم را برای اجرای این طرح انجام دهد.

 

نظر شما