شناسهٔ خبر: 42521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابوترابی اعلام کرد:

شورای شهر توان ایجاد درآمد پایدار شهرداری را ندارد/ شهرداری‌ها تا ۴ برابر وضعیت موجود اقدام به استخدام کردند

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس گفت: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری از توان شورای شهر خارج است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت ابوالفضل ابوترابی با اشاره به صحبت‌های  وزیرکشور درخصوص اینکه  از شورای شهر جدید انتظار توجه به مسائل اجتماعی ، ایجاد درآمد پایدار شهرداری و افزایش نیروی انسانی در شهرداری وجود دارد،گفت: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها از نیازهای ضروری این نهاد است، اما پیگیری این موضوع از توان شورای شهرخارج است؛ بنابراین باید دراین زمینه دولت به مجلس لایحه ارایه کند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درحال حاضر مشکل رکود مسکن و تورم کارمندان در شهرداری وجود دارد، افزود: شهرداری ها با مشکلات بسیار اقتصادی روبه رو هستند، از این رو وزارت کشور باید نسبت به آماده سازی لایحه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها اقدام کرده و پس از آن مجلس لایحه را به طورحتم به قانون تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه پیگیری ایجاد درآمد پایداربرای شهرداری ها در توان شورای شهر نیست، تصریح کرد: درحال حاضر یکی از اشکالات در شورای شهر این است که پس از آغاز به کار و فعالیت با تحمیل فشار بر شهرداری افراد فعال در ستادهای انتخاباتی را در شهرداری استخدام می کنند، بنابراین شهرداری تا سالیان سال ناچار است، برای پرداخت حقوق این افراد از جیب مردم آن منطقه استفاده کند، بنابراین باید با این موضوع برخورد کرده و از افزایش این آفت جلوگیری کرد؛ البته در حال حاضر شهرداری ها بین ۲ تا ۴ برابر وضعیت موجود و نیازها اقدام به استخدام کردند.

ابوترابی با تاکید براینکه شهرداری ها در حال حاضر با تورم نیرو مواجه هستند،گفت: متاسفانه اکثرمنابع درآمدی شهرداری ها صرف هزینه های نیروی انسانی و ارایه خدمات می شود، اما درخصوص مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی شورای شهر می تواند درکنار دستگاه ها و نهادهای دیگر متولی درحوزه اجتماعی، به حل مشکلات کمک کند؛ اما شورای شهر به تنهایی دراین زمینه نمی تواند اقدامات موثر و لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون شوراها  و امور داخلی کشور ، افزود: تا زمانی که مدیریت جامع شهری درکشور وجود نداشته باشد،نمی توان از شهرداری و شورای شهرانتظار حل مشکلات را داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیرکشور درآیین آغاز به کار شورای شهر جدید،گفت:  از شورای شهر توقع توجه به مسائل اجتماعی، به ویژه حاشیه نشینی، برنامه ریزی برای ایجاد درآمدهای پایدار، جلوگیری از گسترش  بیرویه ساختارهای سازمانی و افزایش نیروی انسانی در شهرداری وجود دارد./

نظر شما