شناسهٔ خبر: 4253 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سیدعلایی خبر داد

فوق‌العاده سختي‌كار ۱۷۰۰۰ راهدار پرداخت می‌شود

راهداران جاده‌اي معاون توسعه و مديريت وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: در حال حاضر در كشور ۱۷ هزار نفر وظيفه نگهداري از راه‌ها را بر عهده دارند كه با سختي‌ها و مشكلات بسيار زيادي مواجه هستندكه اين موضوع ۱۶ سال است كه در حال پيگيري بوده كه روز گذشته اين موضوع ابلاغ شده و در آينده اين فوق‌العاده سختي كار به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازي، سيد سعيد سيد علايي در مراسم تكريم و معارفه مديركل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري از ابلاغ دستوري در راستاي رفع سختي كار ۱۷ هزار راهدار كشور به تمامي استان‎ها براي اجرا خبر داد و گفت: پرداخت فوق‌العاده ويژه ۳۵ درصدي به كاركنان راه و شهرسازي در آينده نزديك انجام مي‌شود.

معاون توسعه مديريت و منابع وزارت راه و شهرسازي خدمت به نظام را موهبتي الهي برشمرد و تصريح كرد: كارگزاران نظام و دولت همواره بايد پاسدار اين نعمت باشند و بايد با خدمت بي‏ منت به مردم و با تلاش در راستاي رفع مشكلات قدردان آن باشند.

وي با بيان اينكه از ابتداي انقلاب تاكنون تحول عظيمي در حوزه راه‎هاي كشور ايجاد شده است، خاطرنشان كرد: راه‌هاي كشور با ارزشي بيش از ۲۰۰ هزار ميليارد تومان در حال مديريت هستند كه شامل ۲۲۹ هزار كيلومتر انواع راه مي‌شود كه از اين مقدار ۴۳۰۰۰ كيلومتر راه شرياني پر تردد در كشور است كه بيش از ۷۰ ترافيك در اين محورهاي صورت مي‌گيرد.

سيدعلايي با اشاره به سختي كار راهداران و مشكلات آنان افزود: روز گذشته دستوري در راستاي رفع سختي كار اين قشر زحمت كش و رسيدگي به امور آنان به تمامي استان‎ها براي اجرا ابلاغ شد.

وي با اشاره به قرارگيري استان چهارمحال و بختياري در كريدور شمال به جنوب خاطرنشان كرد: با قرار گرفتن اين استان در اين كريدور قسمت شمالي كشور به بخش جنوبي آن متصل شده و اين استان از لحاظ ترانزيت بسيار پيشرفت خواهد كرد.

معاون توسعه مديريت و منابع وزارت راه و شهرسازي به يك هزار و ۶۸۰ ميليارد ريال اعتبار در حوزه راه و ۵۵۰ ميليارد ريال اعتبار در حوزه راهداري استان چهارمحال و بختياري اشاره كرد و گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ كيلومتر راه روستايي در اين استان وجود دارد كه ۷۰ درصد آن به طور كامل آسفالت شده و همچنين از لحاظ مسكن شهري ۲۴ هزار واحد در مسكن شهري تكميل شده است كه توفيق خوبي داشته‌اند و از اين تعداد ۱۲ هزار مسكن تحويل و ۱۹۰۰ واحد ديگر در حال تحويل به مالكان هستند.

وي هدف اصلي از تغيير مديريت‌ها را تزريق خون جديد در رگ‌هاي اداره‌كل راه و شهرسازي استان‌ها عنوان و ادامه داد: با تغيير مديريت‌ها مي‌توانيم از نظرات و ايده‌هاي جديد مديران استفاده كرده و به بهترين شكل به مردم خدمت كنيم.

در پايان اين مراسم از زحمات علي عليخاني تقدير و قاسم قاسمي به عنوان مديركل جديد اداره‌كل راه و شهرسازي معرفي شد.

نظر شما