شناسهٔ خبر: 42681 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور شکرچی زاده انجام شد؛

اعطای گواهینامه‌ فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ۳ شرکت داخلی

مراسم گواهینامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای وظایف اساسنامه‌ای مرکز به ۳ شرکت داخلی که کیفیت مصالح و تاسیسات آنها از سوی مرکز، استاندارد و مناسب ارزیابی شد با حضور محمد شکرچی‌زاده، اعطا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس بند دو، ماده دوم اساسنامه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مصوب سال ۵۶، اعطای گواهینامه فنی برای استاندارد بودن مصالح از سوی مرکز تحقیقات به شرکت‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی تعلق می‌گیرد که این اقدام از سوی آن مرکز در دولت یازدهم جزو اولویت‌ها و تلاش برای اجبار شرکت‌ها به این امر شده است تا راهی برای کیفیت‌بخشیدن به مصالح استاندارد داخلی و دروازه‌ای برای ورود به بازارهای بین‌المللی باشد. به همین منظور، با حضور محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و تعدادی از معاونان وی به سه شرکتِ نوین رضی‌آباد (تولیدکننده شن و ماسه برای زیرساخت‌های راه)، شرکت ایران رادیاتور تولیدکننده پکیج گرمایشی و شرکت پیام‌آوران‌آشنا تولیدکننده پکیچ گرمایشی، گواهینامه فنی مبنی بر استانداردبودن فنی و کیفی مصالح و تولیدات، اعطا شد.

شرکت راهسازان‌کویر شاهرود نیز یکی از شرکت‌های حائز رتبه برای دریافت گواهی‌نامه فنی بود که در مراسم فوق حاضر نبود.

محمد شکرچی‌زاده در مراسم اعطای گواهینامه‌فنی گفت: در چهاردهه گذشته در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی فعالیت‌های قابل‌قبولی انجام شد. با استفاده از ابزار گواهی‌نامه فنی، در چهارساله گذشته توانستیم بحث استفاده بهینه از انرژی را عملیاتی و اجرایی کنیم.  

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: مصالح مناسب شرط لازم برای دستیابی به ساختمان‌های مناسب است. اگر بتوانیم به کیفیت در مصالح استاندارد دست پیدا کنیم می‌توانیم به اقتصاد خرد و در صورت فراگیر شدن آن به اقتصاد کلان یاری برسانیم که در نهایت به بهبود زندگی مردم ختم خواهد شد.

در مراسم اعطای گواهینامه فنی همچنین رئیس‌قاسمی مدیر دفتر خدمات مهندسی نیز گفت: بحث گواهینامه فنی خدمات است که مرکز، آن را بر اساس اساسنامه به شرکت های واجدشرایط لازم بر اساس فنی و آزمایشاتی که در مرکز بر روی مصالح انجام می شود اعطا می کند که این امر در چهارساله گذشته مورداستقبال تولیدکنندگان نیز قرار گرفت.

مدیردفتر خدمات مهندسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امضای تفاهم نامه مرکز را که اخیرا با سازمان ملی استاندارد ایران انجام شد از اقداماتی برشمرد که در جهت تبیین گواهینامه فنی انجام شد.

وی همچنین از تشکیل انجمن دارندگان گواهینامه فنی در آینده خبر داد و افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی تاکنون به ۴۰۰ شرکت گواهی نامه فنی اعطا کرده است که ۱۳۰ شرکت در زمینه قیر و آسفالت فعالیت داشتند و بقیه نیز در سایر زمینه‌ها فعالیت می‌کردند.

مدیردفتر خدمات مهندسی مرکز همچنین از رشد ۲۰درصدی اعطار گواهینامه فنی در سال جاری خبر داد.

در مراسم فوق، همچنین، دلفانی رئیس بخش تاسیسات مکانیکی و الکتریکی نیز به ارایه نقطه نظرات و اقداماتی که در مرکز انجام می شود پرداخت و گفت: در بحث اعطای گواهینامه‌های‌فنی به شرکت‌های تولیدکننده مصالح و تاسیسات حوزه ساختمان و همچنین راه، ما رودرروی تولیدکنندگان نیستیم بلکه در کنار آنها برای بهبود کیفیت قدم برمی‌داریم.

دلفانی تصریح کرد: گواهینامه فنی به ارتقای ساختمان‌سازی در کشور کمک می‌کند.

وی همچنین گفت: در مورد مصرف بهینه انرژی تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم. صدور گواهی‌نامه‌فنی و اجباری‌کردن آن، نقش مهمی در تلاش برای بهینه مصرف کردن انرژی در ساختمان‌ها داشته است.

رئیس بخش تاسیسات مکانیکی و الکتریکی حمایت دولت از تولیدکنندگان دارای گواهینامه فنی را از الزامات لازم برشمرد و افزود: قطعا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گام های موثری در زمینه اعطای گواهینامه فنی برداشت.

نظر شما