شناسهٔ خبر: 42705 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

شرکت ساخت اعلام کرد:

بهره‌برداری از ۳۷۰۰ کیلومتر راه در هفته دولت سال جاری/ ریل‌گذاری ۸۶۶ کیلومتر در چهار سال اخیر

جاده افتتاح شرکت ساخت و زیربناهای حمل‌و نقل کشوراعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۳۷۰۰ کیلومتر راه در مسیرهای مختلف در سطح کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از سال ۹۲ تا ۹۶ شرکت ساخت و زیربناهای حمل ونقل کشور موفق شده ۳۴۲ کیلومتر آزادراه و یک هزار و ۹۱۷ بزرگراه را برای تردد هموطنان به بهره‌برداری برساند.

در این مدت ۱۱۴۸ کیلومتر راه اصلی احداث و بهسازی شده و ۱۱ هزار و ۴۵۸ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور احداث شده است.

همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از سال ۹۲ تا ۹۶ عملیات زیر سازی ۱۲۲۸ کیلومتر خط آهن را در شبکه ریلی انجام دهد و ۸۶۶ کیلومتر نیز در این شبکه عملیات ریل‌گذاری انجام دهد.

در طول چهار سال گذشته این شرکت موفق شده ۷۱ هزار و ۱۸۰ متر مربع ابنیه و ساختمان در راه‌های مواصلاتی کشور احداث کند و همزمان با هفته دولت مراسم کلنگ‌زنی ساخت آزادراه ۶۰ کیلومتری کنارگذر شهر سیرجان به زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل با اشاره به ضرورت احداث این کنارگذر شهر سیرجان به طول ۶۰ کیلومتر گفت: در این پروژه سرمایه‌گذار ۷۰ درصد و دولت ۳۰ درصد مشارکت می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی‌ها این پروژه آزادراهی در مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی افزود: یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کریدور جنوب به شمال کشور از منطقه نزدیک به جیرفت و سیرجان در استان کرمان عبور می‌کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: این محور که از بندرعباس آغاز شده و با عبور از استان‌هایی مانند کرمان به سمت یزد حرکت می‌کند، بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل عملکرد باری کشور را به خود اختصاص داده و از این رو اهمیت بسیار بالایی دارد.

به گفته وی، با توجه به اهمیت این کریدور در طول سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از این محور به شکل آزادراه و بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و آنچه امروز کلنگ‌زنی شده، ساخت یک باند جدید در کنارگذر شهر سیرجان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات فنی این پروژه اظهارداشت: این طرح با چهار تقاطع غیرهمسطح و در ۶۰ کیلومتر ساخته می‌شود و برآورد ما از سرمایه‌گذاری رقمی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان است.

خادمی بیان کرد: این طرح می‌تواند بخش قابل توجهی ازترافیک در حومه شهر سیرجان را مدیریت کند و با اضافه شدن به ظرفیت راه‌های ساخته شده که پیش از این مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند گامی مهم در تسهیل رفت و آمدها در کریدور جنوب به شمال کشور خواهد بود.

از طرفی همزمان با هفته دولت گواهینامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای وظایف اساس‌نامه‌ای مرکز به سه  شرکت داخلی که کیفیت مصالح و تاسیسات آنها از سوی مرکز، استاندارد و مناسب ارزیابی شده بودند با حضور محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به این سه شرکت اعطا شد.

بر اساس بند دو، ماده دوم اساسنامه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مصوب سال ۵۶، اعطای گواهینامه فنی برای استاندارد بودن مصالح از سوی مرکز تحقیقات به شرکت‌های تولید کننده مصالح ساختمانی تعلق می‌گیرد که این اقدام از سوی آن مرکز در دولت یازدهم جزو اولویت‌ها و تلاش برای اجبار شرکت‌ها به این امر شده است تا راهی برای کیفیت‌ بخشیدن به مصالح استاندارد داخلی و دروازه‌ای برای ورود به بازارهای بین‌المللی باشد. به همین منظور، با حضور محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و تعدادی از معاونان وی به سه شرکتِ نوین رضی‌آباد (تولیدکننده شن و ماسه برای زیرساخت‌های راه)، شرکت ایران رادیاتور تولیدکننده پکیج گرمایشی و شرکت پیام‌آوران‌آشنا تولیدکننده پکیچ گرمایشی، گواهینامه فنی مبنی بر استانداردبودن فنی و کیفی مصالح و تولیدات، اعطا شد.

نظر شما